YA EVDE YOKSAN

Albümleri ve Şarkıları Hakkında Görüşleriniz.

Moderator: Yöneticiler

Post Reply
martt
Kıdemli Üye
Posts: 356
Joined: 11 Feb 2005, 20:07

YA EVDE YOKSAN

Post by martt » 01 Mar 2005, 16:52

·Ya Evde Yoksan
·Seni Arıyorum
·Nazar Değmez
·Bahçevan
·Uyu Ey Gönlüm
·Gözüm Sende
·Hep Böyle Kal
·İç Benim İçin
·Değişmem Gerek
·Sev Gönlünce Yaşa
NE GÜÇ YETER NE DİL SENİ ANLATMAYA
ÖMRÜM YETMEZ BELKİ BİR SEN DAHA BULMAYA
YARINIM SENİNLE DİYEBİLSEYDİM
SENİNLE YAŞAYIP SENİNLE ÖLSEYDİM
GÖRSEYDİN ANLARDIN SEVMEK NE DEMEK
KADERİ TA BAŞTAN ÇİZEBİLSEYDİN

User avatar
yasakresim
Kıdemli Üye
Posts: 889
Joined: 17 Jan 2005, 17:25
Location: İzmir-Tekirdağ
Contact:

Post by yasakresim » 08 Mar 2005, 14:54

"Seni Ariyorum/Ya Evde Yoksan" Gencebay'in yine muzikal dehasini ortaya koydugu 80'lerin gözbebegi saydigi bir albümü.Sarkilardaki orkestrasyon ,notalarin kalitesi yine bir harika.Deneysel parçalardan olu$uyor hep.Yine bir müziksel kültür sentezi görüyoruz.Sev Gönlünce Ya$a'nin sonunda baglamayla attigi caz solosu,Bahçevan'daki orkestrasyon,Seni Ariyorum gibi enfes bir parça,hangi birinden bahsedeyim notalar ile yine cambaz gibi oynamis Usta.Bir de çok ilginç birsey söyleyecegim.Bu albümün Almanya'da Ercan Kaset'ten çikan bir versiyonu var.İlginçlikse $urada:Bu versiyondaki orkestrada,kullanilan enstrümanlarda,altyapida,düzenlemelerde,üstelik Gencebay'in vurgu ve tonlamalarinda,sarki sözlerinde ufak nüanslar var.Ses kalitesi olarak çok kaliteli bir kopya (yurt disi basimlarin tadi baska olur).Nüanslara bir örnek mi:Hani Nazar Değmez'de koronun sözüne cevap veriyor ya,bu versiyonda sözler biraz degisip koro Orhan Gencebay'a cevap veriyor:
O.G:Benim mi?
Koro:O kor gibi yanan dudaklar?
OG:Benim mi?
Koro:O pespembe mahçup yanaklar?
OG:Benim mi?
Koro:Aşka davet eden çılgın bakışlar?
OG:Sevgilim yoksa senin mi?
Bizim bildigimiz versiyonun tam tersi yani :)
Diger parçalarda söz ve orkestra olarak bu gibi çok nüans var....Çok ilginç.Ben bu albüme çok sasirdim.Sanki Kervan bunu Türkiye'de yayinlamadan önce Almanya'da ilk haliyle yayinlatmis,sonra son $eklini verip Türkiye'de yayinlamis.
::::::
Image
"Türk ulusunun, yürümekte olduğu ilerleme ve uygarlık yolunda, elinde ve kafasında tuttuğu meşale, pozitif bilimdir."
Atatürk, 1933

topraktan bir can
Kıdemli Üye
Posts: 362
Joined: 08 Feb 2005, 16:27

Post by topraktan bir can » 08 Mar 2005, 16:12

bana göre gencebayın 80lerin ikinci yarısındaki en iyi albümü..eserlerdeki gerilimler,coşkular,duygular notaların ahenkli dizilimi ile müthiş bir şekilde aktarılmış.ya evde yoksandaki korku duygusu keman ve bağlama diyaloglarıyla müthiş aktarılmış.insan kendini kabusta gibi hissediyor.bu keman bağlama diyalogların bir benzeri iç benim için şarkısında da var.albümde çok dikkat çeken bir diğer yön bas gitarların müthiş konumlandırılması.aklım sende,iç benim için,hep böyle kal,sev gönlünce de giriş müzikleri baştan öyle bir geliyor ki sonunda bas gitarın olduğunu biliyorlar,notalar giriş müziğinde ona yol açmak üzere konumlandırılmış..gencebay müzik formlarının kardeşliğini yine gösteriyor burda.onun felsefesi bu zaten.bahçevandan ise nasıl bahsetmek gerek bilmiyorum.tam bir modern türk musikisi örneği.işte gencebay türk musikisi daha gelişmeli,ileri gitmeli derken bahçevan gibi eserlerin türk musikisinin malzemesiyle yaratılabileceğini söylemek istiyordu. yeterli araştırma yapılmayıp statükocu bir zihniyete sahip olunduğundan bunun olmadığı görüşüne çok iyi bir örnektir bahçevan.ama bu eseri besteleyip düzenleyebilecek müzik birikimi ve yeteneği gencebaydan başka kaç kişide var.baştaki kemanlar artık çalmıyor resmen rezonans haline geçmiş(böyle bir müzik dahiliği nasıl olur :shock:) içinde hem buzuki hem ud olan başka kaç parça vardır.bu enstrumanları kullanmaktan daha önemli olan bunların bir bütünün parçası gibi durmasıdır eserde.gencebay bu eserde bunu da yapmıştır.bir albümde bas gitar,keman,ney,bağlama bu kadar mı kardeşçe bir arada olur?besteci gencebay gibi bir dahiyse olur..iç benim içinin müzik kısmında öyle ki ritm,bağlama,bas gitar,keman,üflemeli birbirinin içine öyle bir dolanmış ki biri çıkarılsa bütün anlam gidecek gibi sanki.işte kompozitörlük budur.hep böyle kal ve sev gönlünce de sözlü kısma girerken ki yaylıların atakları bana hep abbanın 70li yıllardaki müziklerini hatırlatır.seni arıyorum başlı başına şaheser.tamamen senfonik bir anlayış var.o giriş müziği dahiyane bir şekilde bestelenmiş.türk müziğinin nota aralıkları içerisinde ve çok sağlam bir alt yapı eşliğinde çok kısa bir süre içinde bağlama synthesizerle,synthesizer kemanla nasıl el ele veriyor.sözler müthiş.şarkıdaki duygu yine sözle anlatılacak gibi değil..sev gönlünce ise orta anadolu ile başlıyor,country ile devam ediyor ve jazz ile sonlanıyor.birbiriyle eklemlenmiş gencebay anlayışı çerçevesinde..daha ne diyiyim?sırf şu albümünün kıymeti bile layıkıyla anlaşılsaydı gencebay arabesktir;ferdi,müslüm,iboyla beraber damarcı babamızdır geyiklerini çoktan bırakır ve daha geniş bir ufka sahip olurduk milletçe...

martt
Kıdemli Üye
Posts: 356
Joined: 11 Feb 2005, 20:07

Post by martt » 08 Mar 2005, 21:54

iç benim içinin müzik kısmında öyle ki ritm,bağlama,bas gitar,keman,üflemeli birbirinin içine öyle bir dolanmış ki biri çıkarılsa bütün anlam gidecek gibi sanki.işte kompozitörlük budur.hep böyle kal ve sev gönlünce de sözlü kısma girerken ki yaylıların atakları bana hep abbanın 70li yıllardaki müziklerini hatırlatır.seni arıyorum başlı başına şaheser.tamamen senfonik bir anlayış var.o giriş müziği dahiyane bir şekilde bestelenmiş.türk müziğinin nota aralıkları içerisinde ve çok sağlam bir alt yapı eşliğinde çok kısa bir süre içinde bağlama synthesizerle,synthesizer kemanla nasıl el ele veriyor.sözler müthiş.şarkıdaki duygu yine sözle anlatılacak gibi değil..sev gönlünce ise orta anadolu ile başlıyor,country ile devam ediyor ve jazz ile sonlanıyor.birbiriyle eklemlenmiş gencebay anlayışı çerçevesinde..daha ne diyiyim?sırf şu albümünün kıymeti bile layıkıyla anlaşılsaydı gencebay arabesktir;ferdi,müslüm,iboyla beraber damarcı babamızdır geyiklerini çoktan bırakır ve daha geniş bir ufka sahip olurduk

TOPRAKTAN BİR CAN bu yazıdan sonra sana söyleyecek hiç bir şey diyemiyorum
Allah senin gibi GÖNÜL DOSTLARINI başımızdan eksik etmesin
NE GÜÇ YETER NE DİL SENİ ANLATMAYA
ÖMRÜM YETMEZ BELKİ BİR SEN DAHA BULMAYA
YARINIM SENİNLE DİYEBİLSEYDİM
SENİNLE YAŞAYIP SENİNLE ÖLSEYDİM
GÖRSEYDİN ANLARDIN SEVMEK NE DEMEK
KADERİ TA BAŞTAN ÇİZEBİLSEYDİN

topraktan bir can
Kıdemli Üye
Posts: 362
Joined: 08 Feb 2005, 16:27

Post by topraktan bir can » 09 Mar 2005, 16:21

berhüdar ol martt kardeş...ne güzel anlaşmak,ne güzel paylaşmak,ne güzel gönül dostluğu...

User avatar
yasakresim
Kıdemli Üye
Posts: 889
Joined: 17 Jan 2005, 17:25
Location: İzmir-Tekirdağ
Contact:

Post by yasakresim » 09 Mar 2005, 17:02

:wink:
::::::
Image
"Türk ulusunun, yürümekte olduğu ilerleme ve uygarlık yolunda, elinde ve kafasında tuttuğu meşale, pozitif bilimdir."
Atatürk, 1933

martt
Kıdemli Üye
Posts: 356
Joined: 11 Feb 2005, 20:07

Post by martt » 13 Mar 2005, 23:20

soner
:wink:
NE GÜÇ YETER NE DİL SENİ ANLATMAYA
ÖMRÜM YETMEZ BELKİ BİR SEN DAHA BULMAYA
YARINIM SENİNLE DİYEBİLSEYDİM
SENİNLE YAŞAYIP SENİNLE ÖLSEYDİM
GÖRSEYDİN ANLARDIN SEVMEK NE DEMEK
KADERİ TA BAŞTAN ÇİZEBİLSEYDİN

Post Reply