Soru -Sabır Taşı-

Diğer sanatçılardan Gencebay şarkıları (Demo)

Moderator: Yöneticiler

User avatar
yilgor
Kıdemli Üye
Posts: 239
Joined: 20 Jan 2005, 20:50
Location: Gönülden
Contact:

Post by yilgor » 26 Oct 2006, 08:22

Çalıkuşu Deryada bir Salım yok dönemine denk geliyor. Kesin bir bilgi yok. Sonerde bilmiyorsa Gencebay'a sormak lazım..

User avatar
VirtuE
Kıdemli Üye
Posts: 590
Joined: 17 Jul 2006, 14:51
Location: Trabzon-Ankara
Contact:

Post by VirtuE » 26 Oct 2006, 09:10

Deryada Bir Salım Yok'un Gencebaya ait olduğuna dair kanıtımız varmı arkadaşlar.Bu konuda dün biraz şüphelendim.Eve gittim elimdeki yani deryada bir salım yok un bulunduğu albüme baktım.Orada da Söz A.nail Bayşu yazıyordu.Bu eseri Gencebay kendi firmasından da yani kervan Plakçılktanda nasıl oluyorda A.Nail adına çıkartıyor anlamadım.
Sizden Ricam deryada bir salım yokun gencebaya ait oludğuna dair bi kanıt görebilmem.
Orhan Gencebay

Yiyiniz, içiniz fakat israf etmeyiniz. (A’raf Suresi:31)
Bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla, ışığından bir şey kaybetmez. (Mevlana)

User avatar
yasakresim
Kıdemli Üye
Posts: 889
Joined: 17 Jan 2005, 17:25
Location: İzmir-Tekirdağ
Contact:

Post by yasakresim » 26 Oct 2006, 16:47

Virtue, Deryada Bir Salım Yok'un sözleri A.Nail Bayşu'dur, müziği Orhan Gencebay'dır. Doğrusu budur. Bu şarkıyı Bayşu yazmış Gencebay bestelemiştir. Yanlış olan şey bazı plaklarda söz-müzik A.Nail Bayşu diye geçmesidir.
::::::
Image
"Türk ulusunun, yürümekte olduğu ilerleme ve uygarlık yolunda, elinde ve kafasında tuttuğu meşale, pozitif bilimdir."
Atatürk, 1933

User avatar
yilgor
Kıdemli Üye
Posts: 239
Joined: 20 Jan 2005, 20:50
Location: Gönülden
Contact:

Post by yilgor » 26 Oct 2006, 18:07

yasakresim wrote:Virtue, Deryada Bir Salım Yok'un sözleri A.Nail Bayşu'dur, müziği Orhan Gencebay'dır. Doğrusu budur. Bu şarkıyı Bayşu yazmış Gencebay bestelemiştir. Yanlış olan şey bazı plaklarda söz-müzik A.Nail Bayşu diye geçmesidir.



İyide Soner bu şarkıyı Orhan gencebay kendi ağzından Rüyamde bestelediğim iki eserimden birisidir diyor ? Çelişkili değilmi ? Yada senmi yanlış yazdın :)

User avatar
yasakresim
Kıdemli Üye
Posts: 889
Joined: 17 Jan 2005, 17:25
Location: İzmir-Tekirdağ
Contact:

Post by yasakresim » 26 Oct 2006, 19:35

Yahu tamam da bir kısmını rüyasında bestelemiş, ama sözü de bana ait dediğini hiçbir yerde duymadım.

Cevap ver albümü bu konuda delildir, başka delil aramayın.

Ha, o şarkının hem müziği hem sözü kendisine ait versiyonunu ille de istiyorsanız Acı Gözyaşlarım'ı dinleyin :)
::::::
Image
"Türk ulusunun, yürümekte olduğu ilerleme ve uygarlık yolunda, elinde ve kafasında tuttuğu meşale, pozitif bilimdir."
Atatürk, 1933

User avatar
VirtuE
Kıdemli Üye
Posts: 590
Joined: 17 Jul 2006, 14:51
Location: Trabzon-Ankara
Contact:

Post by VirtuE » 26 Oct 2006, 19:51

Bilgi için teşekkürler saolun...
Orhan Gencebay

Yiyiniz, içiniz fakat israf etmeyiniz. (A’raf Suresi:31)
Bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla, ışığından bir şey kaybetmez. (Mevlana)

serkan76....
Yeni Üye
Posts: 39
Joined: 18 Jan 2005, 17:32
Location: İZMİR

Post by serkan76.... » 04 Nov 2006, 22:49

Geleneksel Urfa divanından gelen bestekar ve ( derleme ) ustası A.NAİL Bayşu hakkın da yazılan tüm yorumlara yer göstermeden katılmayarak kısmi olarak eleştirel noktaları olan ayrı bir deryadır A.Nail Bayşu !
Anadoludan yükselen kırsal kesimin sesiyle gelen tüm yetenekli yeteneksik sesleri yoğurarak oluşturduğu üçüncü sınıf olarak görülen tarzları bir arada tutanTürk müziği içerisinde bir köprü olan N.Bayşu daha çok bence organizator kimliği ile çokların perde arkası ismi olmuştur.Dönemin tüm seslerini etrafında toplamıştır.Ahmet Sezgin’ i Nurinnisa Toksözü - Nuri Sesigüzeli besteleri ile sevdiren akla gelmeyen her sanatçı için bir duayen olmuştur.
Sevim Şengül
Selahattin Erorhan
Melahat Güngör
Mustafa Urfalı
Nur Çiçek
Urfalı Hasan Temel
Kazım Alkan ….vs. devam etsem yüzlerce yazabileceğim kaybolan bu isimlerin seslendirdiği A. Nail Bayşu eserleri akla gelen her plakta etiket olmuştur.
* Bir diğer nokta ‘’ Kürtçe ‘’ müzüğin genişlemesinde özellikle Nisso- Edifon – ve kendi kalesi olan Palandöken ilk serileri ile Başak Plk. - Yakışan Plk. ile nadir serilerde ki Silvana Plk. şirketlerinde bu dilin seslendirilmesinde öncü olmuştur.

* Asıl mesleki kimliğinde ki başarı Film sektöründe ki müzikal çalışmalarıdır.Orhan Gencebay dışında kendi ismiyle anılan film müziklerini burada yazmaya gerek bile bulmadan Halk Müziğini kendi bakış açısından ifade etmiştir…vs.

Gencebay noktasında ;

60’ lı yılların başında - aşağıdaki isimlere dikkat edilmesi kaydı ile -
SEMRA ATILAY ( Kendisi 1950 dönemi ile başlayan ses sanatçılığı ile 78 devir plakları süsleyen sesiyle bu yıllardaki Yeşilçam karelerine adını sesiyle yazdırmıştır ! )
NURİNNİSA TOKSÖZ - YILDIZ TEZCAN – AHMET SEZGİN – NEZAHAT BAYRAM – SEVİM TANYÜREK … gibi ünlü seslerin üne kavuşmasında en etkin isimdir Nail Bayşu.Her plaklarında onun eserlerine yer vermişlerdir.
Şimdi aklıma ADNAN VARVEREN geldi ve bu yıllarda Bayşu ile beste ve söz yazarlığında yarışacak beklide tek isim, kaydı tutulamıyacak kadar esere imza attılar.O dönem Sait Ergenç daha çok ses sanatçılı ile Bayşu eserleri seslendirdi.Sonra kendiside 60’ lı yılların Gencebay cizgisinde yarıştığı Bayşu ile bu tarzda bir üçlü oldular bence..,Farketmekse bu MİNE ŞEN ve SEVİM ŞENGÜL – KADRİYE TAN – HASAN TEMEL – gibi isimlerin içerisinden bence daha sonraki yıllarda ESENGÜL – AZİZE GENCEBAY – İZZET ALTINMEŞE – SİNAN SUBAŞI – MİNE KOŞAN vs. gerçek sesler bence kendisini şaşırtmayan ve başarısında kilit isimler olmuştur.
* Bugün A.Nail Bayşu’ ya vefa borcu olan bir çok sanatçının olması kendisinin suçu olmadığı gibi Orhan Gencebay’ ında bu konuda ki düşünceleri büyüklüğüne yakışan niteliktedir.!
* Eskiden kenar gazinolarda sahne alan oryantal sanatını icra edenlerin kınandığını düşünürdüm.Ve bu öyleydi.Aslında bu da bir sanattı.Ama Gencebay müziği ile Hint bakışlı olacaklarını sananlar bu kırılmaya giden ve yükselen sentezi ‘’ Dansöz ‘’ kadar alaya aldılar.
Bakın A. Nail Bayşu da gördü bu gerçeği .Değişen yaşamın içinden sıyrılarak gelen ve günümüzde eğitiminden sözedilen ve bir çokların eğitmenliği ile alakalılarına görsel şölen sunan ‘’ rakseden‘’ bu icra ya dahi saygıda kusur etmeyen ORHAN GENCEBAY en büyük vefasını NESRİN TOPKAPI’ NIN cenazesini taşıyarak yapmıştır.Yaşayanlar için her sahnesinde bu sanatı icra edene sahneyi bırakarak hatta kenarı çekilerek göstermiştir.! Bu ince düşünce yaşamayan ve kendisini bizimle tanıştırmasında beklide tek isim olan ‘’ A. NAİL BAYŞU’’ ya
da aynı ve değişmeyecektir.
Küçük hesap ve kırgınlıklar var bu konuda fakat Gencebay’ ın konuya duyarlığı daha dikkat çekici.Bu konuda ki polemikleri Gencebay Bayşu hayatta iken yapmadığını düşünmek daha doğru.Şimdi arada yeni nesil var ve kimse aynı düşünceyi paylaşmak zorunda değil..
Eserlerin paylaşılması gibi bir düşünce Gencebay tarafından ilk başlardan yorumsuz kalmıştır evet bu vefa nın tek adresidir.Ben binlerce kez dinlesem ‘’ Bugün yine çok dertliyim – Yol göründü meyhaneye ‘’ tınısını bana sadece Gencebay verir.Yada ‘’ İçime doğmuştu sanki – Severken ayrılacağım – Bir Tatlı tebessüm yerine – Keder bıraktın ne diye…Günah değil mi ….’’ dizeleri ….beste ve eklentiler ile aslında Gencebay olarak bilinen beklide diğer eserlerdede A.Nail Bayşu duygusu var.Belki bir küçük düzenleme yada bir söz …
Siz hiç ‘’ Her Günüm Gamlı Geçer ‘’ in asıl ilk 1967 versiyonunu dinleseniz .; bildiğimiz orjinalinden fazla mısralarla aktarılmış bir eser.! Daha o kadar çok var ki … A Nail Bayşu yazısı bu eserleri - bu noktada tartışılabilir – bir yere getirdi ise ortada bir ? işareti zaten var demektir.Fakat Gencebay bu eserlerden bazılarını revize ettiği gibi bazılarına el sürmeden kendi adını vererek piyasaya sürdürtmüştür.’’ Akşam Güneşi ‘’ ‘’ Her Damla Gözyaşımda ‘’
Aksi durumda olan eserlerde var ilk sürümü Gencebay bir iki yıl sonra ki beklide tek sürümü olan ‘’ Allahaısmarladık Gidiyorum Sevgilim ‘’ yazılan künyesi ile A.Nail Bayşu !
Önemli :
Gencebay eserlerinden bir çoğu özellikle ilk yıllarındaki eserlerini daha çok çoklu ortamlarda bestelemiş olabileceği gibi bu eserlere katkıda bulunanların isim olarak artmasını yada bilmediğimiz diğer isimlerin olması doğaldır.Sazlar çalınır sololar yapılır, doğaçlama gelişen her yeni küçük besteçik bir noktada eser olabilir.
Türkü formunda ki bazı eserlerini hatırlamadığını ifade eden Gencebay’ ın bu eserleri ve fazlasını saz evlerinde yada stüdyo ortamına yakın mekanlarda söylediğini ve bunların kayıt edilenlirinin olduğunu düşünmek insanı çıkdırtır derecede gizem taşımakta ‘’ Ağla Sazım ‘’ ı sorsalar ‘’ Hatırlamıyorum ! ‘’ cevabının altında yatan bu olmalı!
Valla eser çok ‘’ Koca Dünya ‘’ ortada Arif Sağ var Gencebay ve A. Nail Bayşu .!
‘’ Sevemedim Kara Gözlüm ‘’ ün ilk versiyonu A.Nail Bayşu ‘ dan çok farklı tarzda ..
Burada aslında ayırt etmek inceleme yapanlar için kolay denebilir ama asıl cevap olmayada bilir.Taktir sadece yorumlayanların !
Bayşu konusu saatlerdir yazıyorum ve benim bitiremiyeceğim bir diğer alan aslında beş kalemimden biri ve bu konuda veri olarak buraya yazamıyacağım çok şey var biliyorum.Şuan durmadan yazsam beşyüz kadar adı geçen eserler hanesinden sadece küçük örnekler sunabilirim !
Gidiyorsun Uzaklara / Aklımda iken saz : Orhan Gencebay / Türkofon - 1968
Dert Kervanı Yükünü Aldı
Aşk Yarası Derindir
Ellere Saadet Verdin
Hayat Kırkında Başlar / Tartışmalı bir beste bence bazı plaklarda A.Nail Bayşu’nun dışında bir isimden bahseder ama (Bu esere bir plakta Gencebay hayat verdi ve gerçekten harikadır . Dinletisi apayrı bestesi Gencebay’ ın olsa gerçekten yerinde olurdu.Semra Atılay da iyi yorumlamıştır.Yıldız Tezcan en iyisi idi bence )
Gurbet Yolu
Gurbetin Yolu Taştır
Karşı ki Dağda Sıra Bağdemler
Ayrılık Günü Geldi
Kuru Yaprak Gibiyim
Gönlümde Sen Varsın
Uçurdum Kınalı Kekliği
Yarin Yaylası
Talihsiz Meryem
Ne Kül Oldum Ne Duman
Merdiven Dolam Dolam
Aşka Düşeli Yorgun Gözlerim
Gözlerin Gönlümü Çaldı Bu Akşam
İstanbul’ un Gülleri
Öksüz Oğlan
Çek Sürmeyi Gözlerine
………………………………..vs. yüzlerce ( Tahmin ettiğim 2000 civarında eser var )
Eserlerde bir diğer özellik ‘’ Uzun Hava ‘’ nın başlıca okuyuş tarzı olmasını yanında Türkü formu taşıyan eserler ağırlıktadır.
Helal Olsun Ali Abi – Sevim Emre
Makinem – Makinem – Nuri Sesigüzel
Raci - Selam – Adnan Varveren
…………….vs. farklı anlatımlarda eserleri çokça mümkün .Sözlerde ki anlatımı gayet sade olup bir çokları basit denebilecek tarzda bestelenmiş varoş insanına hitap eden değişken eserleri vardır….vs.
…………………………………………………..devam edecek …
...........................................................sbergamon / Arşivinden .....
* Kimi ağlar ezelden gönülde bin keder var
Sanmaki her ağlayandan daha gülen bahtiyar ''

User avatar
ZiYaNKaR85
Kıdemli Üye
Posts: 154
Joined: 18 Oct 2006, 04:06
Location: ANKARA/MAMAK

Post by ZiYaNKaR85 » 05 Nov 2006, 00:11

orhan baba, bir programda duymuştum yada gazetede okumuştum,dönmeyen yıllar şarkısını rüyasında yaptığını söylemişti.bu şarkıyla karışıklık söz konusu olabilirmi.
Görmedinmi Gözlerimde Bir Mahkumun En Son Arzusunu,Hasretini!
Eğer Aşk Bir Kumar İse Son Şansımı Deniyorum!
mutluluk sen demek,sevmektir bilmiyorum,ben böyle mutluyum,sanada diliyorum...

User avatar
yasakresim
Kıdemli Üye
Posts: 889
Joined: 17 Jan 2005, 17:25
Location: İzmir-Tekirdağ
Contact:

Post by yasakresim » 06 Nov 2006, 18:34

serkan76.... wrote: A Nail Bayşu yazısı bu eserleri - bu noktada tartışılabilir – bir yere getirdi ise ortada bir ? işareti zaten var demektir.Fakat Gencebay bu eserlerden bazılarını revize ettiği gibi bazılarına el sürmeden kendi adını vererek piyasaya sürdürtmüştür.’’ Akşam Güneşi ‘’ ‘’ Her Damla Gözyaşımda ‘’
.....


Buradan şunu mu anlıyorum: "Akşam Güneşi ve Her Günüm Gamlı Geçer, A.Nail Bayşu'ya aittir."

Gencebay'ın, Bayşu şarkılarına kendi adını verdiği değerlendirmesini yapmak bence ciddî bir iddia.

Ve bu iddiayı desteklemek için, kanıt olarak arşiv koleksiyon çalışmalarından/araştırmalarından çok daha ötesine ihtiyaç var.

Gencebay tınısının ne olduğunu bilmesem belki buna inanırdım.
::::::
Image
"Türk ulusunun, yürümekte olduğu ilerleme ve uygarlık yolunda, elinde ve kafasında tuttuğu meşale, pozitif bilimdir."
Atatürk, 1933

serkan76....
Yeni Üye
Posts: 39
Joined: 18 Jan 2005, 17:32
Location: İZMİR

Post by serkan76.... » 06 Nov 2006, 22:25

Açmak gerekirse ;
1- Akşam Güneşi ilk orjinal İstanbul baskısında A. Nail Bayşu olarak geçer.Burada anlatmak istediğim bu esere Gencebay' ın revize etmeden ilk naturelliği ile eseri tekrar ortaya koyması.
- Aslında işin tartışılır kısmına olan yorumumu daha sonraya sakladığım için ucu açık bir cümle gibi algılanabilir.Ben diğer revize ettiği şarkılarına karşın bu eserin tüm detayları ile Orhan Abiye has bir çalışma olduğuna inanıyorum.
Bu konu diğer eserlere nazaran hiç tartışılabilecek bir durum da değil.Bu yorum A. Nail Bayşu eserlerini ne kadar tanıdığınız ile ilgili.
2 - Her Günüm Gamlı geçer revize ettiği şarkılarından biri olduğu için bu iki noktada incelenebilir;
- İçerisinde Bayşu yada farklı bir bilmediğimiz isimde olabilir bir başka duyguyu taşıyan yorum yada söz bütünü..SAMİ KASAP gibi bir Gazelhan' ın bu esere olan gazel katkısı ilginç olabilir fakat farklı olan kıtanın sonradan revize edilerek ilk orjinal yapısından ayırt edilerek makaslanmasını anlamak yorum farkını geliştirebilir.
- Bir farklı örnekle '' Her damla Gözyaşımda '' ilk versiyon dinletisinde eserin söz yazarı olarak görülen Cengiz Çerezcioğlu nun adına bir daha rastlanmıyor.!
Bu plak sonrası , defaatle plağa alınan ORHAN AKDENİZ - ÇETİN KÖRÜKÇÜ vs.. BELKIS ÜNLÜSES gibi sanatçılar tarafından seslendirilen bu eserin herşeyi ile Orhan Gencebay görülmesi elde ki verilerle farklı yorumların yapılmasına sebebiyet vermekte.
Bu yorum beni sadece tek noktada birleştirmekte ;
*Gencebay eserleri içerisindeki yeri apayrı olan bazı çalışmaların çıkış noktalarında ve gerçek künyelerinin belirtilmesinde ciddi bir bir kararsızlık olduğu gibi bu eserlerin münhasır paylaşımında bilmediğimiz bir takım belirsizliklerin olduğudur.!
- Bizler yinede bahsi geçen eserleri bu yorumlar neticesinde değişme olsa bile '' GENCEBAY '' olarak elbetteki dinleyeceğiz.
Burada ki anlatımın ortaya bir info sunmaktan ibarettir.!
Bir diğer örnek ; PİŞMAN DEĞİLİM - SENİN İÇİN GEÇEN GÜNLERE YANIYORUM ..vs.
Tekrar dönelim Bayşu' ya ;
Bu mevzu uzun olacağı için devam etmeden kısaca olsa aktarayım ;
Özellikle katalog çalışmalarında gözlediğim 69 ' lu yılların sonrasında başlayan ve bizlerin belkide asıl merak ettiği eser paylaşımı bu döneme rast gelmekte ;
* Yani Orhan Gencebay' ın kendisini iyiden iyiye hisssettirmeye başladığı yılllar! .................................................................Bayşunun asıl kalesi !
'' Muhsin Bey '' adlı filmi hatırlayanlar için , devam edeceğim Soner !



( Bu arada önümüzde ki hafta İzmir ' de olacağım ! Daha sıklıkla yazışacağız İnşaallah ! .......... KZ ' dan slm ! )
* Kimi ağlar ezelden gönülde bin keder var
Sanmaki her ağlayandan daha gülen bahtiyar ''

User avatar
yasakresim
Kıdemli Üye
Posts: 889
Joined: 17 Jan 2005, 17:25
Location: İzmir-Tekirdağ
Contact:

Post by yasakresim » 07 Nov 2006, 23:45

Anlıyorum Serkan abi. Şunu da biliyorum ki Gencebay tınısını ayırt etmekte ikimiz de gayet yeterliyiz. Demek problem orada değil. Revize etme olayını yanlış anlamışım, eklemeler/çıkarmalar'ı kast etmişsiniz gayet tabii... Tabii bazı plâklarda böyle şeyler var...

Bence, eğer mevzu Orhan Gencebay'ın gerçekte kendi tasarrufundaki bestelerse, revize etme insiyatifinin de kendinde (veya onun izin verdiği kişilerde) olmasından doğal birşey yok...

Cengiz Çerezcioğlu polemiği Musalla Taşı'nda da var. "Acaba yalnızca girişteki şiir mi Çerezcioğlu'na ait, yoksa sözlerin hepsi mi?" gibi bir durum var. Ki bir yerde (şiir: Cengiz Çerezcioğlu, söz-müzik:Orhan Gencebay) yazıyor, başka bir yerde (söz: Cengiz Çerezcioğlu, müzik:Orhan Gencebay) yazıyor. Bence bir zamanlarki Bayşu-Gencebay paslaşmasına benzer dostane bir paslaşma da Gencebay ile Çerezcioğlu arasında olmuş. Tabii kim kime pas atmış onun yorumunu yapmak bence biraz fal bakmak gibi olur... Bana kalırsa sözlerin tamamı Çerezcioğlu'na ait. Veya kim bilir, belki de beraber yazmışlardır? Daha net kanıtlar lâzım.
::::::
Image
"Türk ulusunun, yürümekte olduğu ilerleme ve uygarlık yolunda, elinde ve kafasında tuttuğu meşale, pozitif bilimdir."
Atatürk, 1933

User avatar
sabır taşı
Kıdemli Üye
Posts: 1179
Joined: 26 Jan 2005, 18:32
Contact:

Post by sabır taşı » 08 Nov 2006, 14:46

albümde ne yazılmışsa onu bz almak gerek bence..bilmiyorum..ne kadar dogruysa..bazan söz yerine şiir diye yaziyorlar...

deryada bir salım yok...ile acı gözyaşlarım ikiz kardes gibiler..baglamada calarken bile karıstırıyor insan... :oops: :D

gencebay bestesi ikiside....deryada bir salım yok eserini ciddi ciddi gencebay ustamızı takip etmeye basladıgım gunden beri duydum okudum..gazetelerde dergilerde..hep gencebay bestesi diye...16 yıldır aşşa yukari..takip ederim..



hatta ilk olarak on yıl önce baglama hocamin babasi (kendisi bestekardir ayni zamanda tatlıses ve muslum gurses gibi isimlere beste vermiştir) olan zat dan dinlemiştim..bir gun..neyi değiştirdik ki ? parcasini calmaya calısırken..elimden baglamayi alip bana baska bir sarkiyi hatirlatdin dur calıp okuyayim demişti..orhan abinin bu beste demişti..ilk orda dinlemiştim deryada bir salım yok eserini..sonra hep ah orhan abi okusana sunu diye icimden gecirirdim.şükür bir kac yıl sonra okudu hemde ne okudu...

fevkaladenin fevkinde.. :D

serkan76....
Yeni Üye
Posts: 39
Joined: 18 Jan 2005, 17:32
Location: İZMİR

Post by serkan76.... » 08 Nov 2006, 22:15

yasakresim wrote:Bana kalırsa sözlerin tamamı Çerezcioğlu'na ait. Veya kim bilir, belki de beraber yazmışlardır? Daha net kanıtlar lâzım.


Katılıyorum Soner !
Cengiz Cerezci oğlunun diğer kullandığı takma ad '' Cengizhan '' dır.Kendisininde çıkardığı albümü olduğunu hatırlıyorum
Ben '' Musalla Taşı '' için ortak yapılmış bir eser olarak görüyorum.Kullanılan bazı kelimelerde Gencebaydan izler taşıyor.
Ör : Eserde geçen ...değil mi ? ifadesi Gencebay' ın kendisini şiirsel olarak ifadede sıklıkla kullandığı bir kelime..Tabii bu benim kanaatim..
1 - Gün gelirde meyhaneyi mezar yapar değil mi ?
2 - Güleceksin değil mi ? bana sevgilim
............her iki eserden bu örneklerden diğer bazı bilinmeyen bestelerinde de kullandığı cümleler var !
mmm......günah değil mi ? gibi......
Enteresan değil mi ?
* Kimi ağlar ezelden gönülde bin keder var
Sanmaki her ağlayandan daha gülen bahtiyar ''

User avatar
yasakresim
Kıdemli Üye
Posts: 889
Joined: 17 Jan 2005, 17:25
Location: İzmir-Tekirdağ
Contact:

Post by yasakresim » 09 Nov 2006, 16:19

Daha ne enteresanlıklar var :)
::::::
Image
"Türk ulusunun, yürümekte olduğu ilerleme ve uygarlık yolunda, elinde ve kafasında tuttuğu meşale, pozitif bilimdir."
Atatürk, 1933

User avatar
VirtuE
Kıdemli Üye
Posts: 590
Joined: 17 Jul 2006, 14:51
Location: Trabzon-Ankara
Contact:

Post by VirtuE » 10 Nov 2006, 01:56

serkan76.... wrote:1 - Gün gelirde meyhaneyi mezar yapar değil mi ?
2 - Güleceksin değil mi ? bana sevgilim


Bi izde benden Serkan abi.
Sarhoşun Biri: Derdim Var Dünyadan Büyük Aşkımdan Da Çok...
Meyhaneci: Dertliyim Derdim Dünyadan Büyük...

''Değil mi''ye örnekleride çoğaltabiliriz.
Orhan Gencebay

Yiyiniz, içiniz fakat israf etmeyiniz. (A’raf Suresi:31)
Bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla, ışığından bir şey kaybetmez. (Mevlana)

User avatar
sabır taşı
Kıdemli Üye
Posts: 1179
Joined: 26 Jan 2005, 18:32
Contact:

Post by sabır taşı » 10 Nov 2006, 11:28

dedektif gibisiniz be...helal olsun :D

:wink:

User avatar
yilgor
Kıdemli Üye
Posts: 239
Joined: 20 Jan 2005, 20:50
Location: Gönülden
Contact:

Post by yilgor » 11 Nov 2006, 08:15

Abi burası beni aşar :D Serkan abiyle Soner kafa kafaya vermiş...

topraktan bir can
Kıdemli Üye
Posts: 362
Joined: 08 Feb 2005, 16:27

Post by topraktan bir can » 11 Nov 2006, 11:10

serkan abi gibi çok değerli arşivci ve bu işe gönül vermiş dostlarımız elbette ki bu konular hakkında yorum yapabilir.ancak dediğim gibi bu ancak bir yorum olabilir.bir kesinlik taşımaz.akşam güneşi ya da her damla gözyaşımda gibi eserler gencebay'ın değil ya da tamamı gencebay'ın değil demek çok büyük iddialardır.bunlar soner'in dediği gibi yorumla varılacak noktalar değildir.yorumu yapan kişi serkan abi gibi çok değerli bir arşivci ve araştırmacı olsa bile.bu ancak birinci kaynak ve belgelerden teyit ettirilse bir resmiyet ve kesinlik kazanabilir.bu konuda birinci derecede güvenilirlik değeri taşıyan kaynak şüphesiz ki gencebay'ın sözleridir.70 öncesi eserlerde kimi zaman bayşu kimi zamansa gencebay isminin geçmesini ben bayşu'nun eserdeki katkılarına değil bayşu'nun konumuna bağlıyorum.neden 70 öncesi ikisinin ayrı plaklarda kimi zaman bayşu kimi zaman gencebay olarak isimlerinin geçmediği tek bir gencebay eseri bile yok? 70den önce gencebay hiç mi bağımsız tek başına çalışmadı?bunu iyi düşünün derim.cevabı çok basit.teşbih-i beliğ yapacak olursak a.nail bayşu evini dergah,kendisini pir yanında çalışanları ise müridi olarak görmektedir.keza yanında çalışan müzisyenler de öyle.bu adı konulmamış gizli bağlılıktan dolayı o evde yapılan tüm eserlere muhtelif plaklarda a.nail bayşu isminin yazılması da bundandır diye düşünüyorum. orhan gencebay da emeğe saygılı ve oldukça üretken bir insandır.neden bayşu'nun bestelerine ya da ortak çalışmalar diyebileceğimiz kadar bayşu'nun emeği geçen eserlere kendi plak ve albümlerinde kendi ismini yazdırsın ki?böyle birşeye ihtiyacı yok bence.nitekim bayşu'dan ayrı çalışamayacak kadar onun himayesine muhtaç ve adeta onun o denli bir parçası olsaydı o bestelerden çok daha üstün müzikalitede eserleri bayşu ile bağlarını kopardığı 70 yılından sonra verebilir miydi? 70 öncesi başka sanatçıların okuduğu plaklarda hadi orhan gencebay diye yazıldı diyelim bayşu'nun besteleri.ama gencebay'ın kendi albümlerinde o zaman gencebay yazmazdı.bırakın eserin tümünün eser yarı yarıya hatta eserin çok küçük bir bölümü bayşu'nun olsa bile söz-müzik orhan gencebay yazdırmazdı gencebay.benim düşüncelerim böyle.

User avatar
yilgor
Kıdemli Üye
Posts: 239
Joined: 20 Jan 2005, 20:50
Location: Gönülden
Contact:

Post by yilgor » 11 Nov 2006, 11:41

topraktan bir can wrote: a.nail bayşu evini dergah,kendisini pir yanında çalışanları ise müridi olarak görmektedir.keza yanında çalışan müzisyenler de öyle.bu adı konulmamış gizli bağlılıktan dolayı o evde yapılan tüm eserlere muhtelif plaklarda a.nail bayşu isminin yazılması da bundandır diye düşünüyorum. .



Çok mantıklı..

User avatar
sabır taşı
Kıdemli Üye
Posts: 1179
Joined: 26 Jan 2005, 18:32
Contact:

Post by sabır taşı » 11 Nov 2006, 13:30

yani hepimiz birimiz,birimiz hepimiz için mantığı ve ülküsü doğrultusunda bir ortam oluşmuş,o ortamda ortak çalışmalar yapılmış ve o yüzden yansimalar ferdiyete dökülmüyor...

son yorumlardan bunu anladim..

çok mantıklı yılgörün dediği gibi..

Post Reply