DERYADA BİR SALIM YOK

Bazıları gerçek bazıları efsane eserler. Bildiklerinizi bu bölümde tartışabilirsiniz.

Moderator: Yöneticiler

Post Reply
User avatar
hilga
Deneyimli Üye
Posts: 80
Joined: 31 Aug 2006, 23:25
Location: ALMANYA
Contact:

DERYADA BİR SALIM YOK

Post by hilga » 12 Dec 2006, 21:30

Arkadaşlar Deryada Bir Salım yok adlı şarkının eski bir versiyonu olduğunu duydum.Plak kaydı olarak varmış.Bu konuda bilgisi olan var mı acaba? :roll:
Gülmek Çok Yakışır Sana,AĞLAMAK Değil.SEVMEKTİR Yaşatan, İnan SEVİLMEK Değil...İÇİMDE BİR DÜNYA VAR,HİS DOLU SENLE DOLU.(HERO)

User avatar
yasakresim
Kıdemli Üye
Posts: 889
Joined: 17 Jan 2005, 17:25
Location: İzmir-Tekirdağ
Contact:

Post by yasakresim » 12 Dec 2006, 23:49

Gencebay'ın sesinden mi varmış?
::::::
Image
"Türk ulusunun, yürümekte olduğu ilerleme ve uygarlık yolunda, elinde ve kafasında tuttuğu meşale, pozitif bilimdir."
Atatürk, 1933

gorevtamam

Post by gorevtamam » 13 Dec 2006, 00:02

yasakresim wrote:Gencebay'ın sesinden mi varmış?


SONER'in bilgisi yoksa kimsenin yoktur ! :D :D

User avatar
hilga
Deneyimli Üye
Posts: 80
Joined: 31 Aug 2006, 23:25
Location: ALMANYA
Contact:

Post by hilga » 13 Dec 2006, 00:16

Gencebay tarafından seslendirildiği söylendi ama emin olmak için sizinle paylaştım bu duyumu.İlginç geldi çünkü :roll:
Gülmek Çok Yakışır Sana,AĞLAMAK Değil.SEVMEKTİR Yaşatan, İnan SEVİLMEK Değil...İÇİMDE BİR DÜNYA VAR,HİS DOLU SENLE DOLU.(HERO)

User avatar
serhat_izmit
Kıdemli Üye
Posts: 325
Joined: 28 Jul 2006, 21:54
Location: Kocaeli
Contact:

Post by serhat_izmit » 13 Dec 2006, 00:20

Hürriyet Gazetesi arşivinden, "Cevap Ver" albümüyle ilgili soruları yanıtlarken:

Albümdeki ‘‘Deryada Bir Salım Yok’’ adlı şarkı sizin ilk plağınız mıydı?

- İlk plak değil de, Gencebay tarzının bu camiaya ilk çıkan örneği. Ben okumadım, ben yorumlamadım. Başka bir sanatçı tarafından yorumlanmıştı 34 sene evvel.
"Yaptıklarım Türk müziğinin devamıdır."
"Müziğime arabesk denmesi çok saçma..."
Orhan GENCEBAY

User avatar
hilga
Deneyimli Üye
Posts: 80
Joined: 31 Aug 2006, 23:25
Location: ALMANYA
Contact:

Post by hilga » 13 Dec 2006, 00:29

Tşk ilginiz için.
Gülmek Çok Yakışır Sana,AĞLAMAK Değil.SEVMEKTİR Yaşatan, İnan SEVİLMEK Değil...İÇİMDE BİR DÜNYA VAR,HİS DOLU SENLE DOLU.(HERO)

User avatar
VirtuE
Kıdemli Üye
Posts: 590
Joined: 17 Jul 2006, 14:51
Location: Trabzon-Ankara
Contact:

Post by VirtuE » 13 Dec 2006, 04:48

Sağol Serhat abi aydınlattın bizi...
Orhan Gencebay

Yiyiniz, içiniz fakat israf etmeyiniz. (A’raf Suresi:31)
Bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla, ışığından bir şey kaybetmez. (Mevlana)

User avatar
yasakresim
Kıdemli Üye
Posts: 889
Joined: 17 Jan 2005, 17:25
Location: İzmir-Tekirdağ
Contact:

Post by yasakresim » 13 Dec 2006, 16:06

Ahmet Sezgin okumuştu 60'larda. Gencebay'ın okuduğuna dair bir rivayet yok.
::::::
Image
"Türk ulusunun, yürümekte olduğu ilerleme ve uygarlık yolunda, elinde ve kafasında tuttuğu meşale, pozitif bilimdir."
Atatürk, 1933

asakallı
Deneyimli Üye
Posts: 69
Joined: 30 May 2006, 19:02
Location: DENİZLİ
Contact:

Post by asakallı » 13 Dec 2006, 16:10

evet bu şarkıyı bende ilk Ahmet Sezgin'den dinledim hatta kasetini almıştım

ama Orhan Gencebay'ın şimdiye kadar o dönemlerde okuduğunu duymadım

User avatar
Gönül_Dostu
Kıdemli Üye
Posts: 215
Joined: 08 May 2006, 15:56
Contact:

Post by Gönül_Dostu » 13 Dec 2006, 17:40

80 lerde bir gazetede yazı dizisinde-deryada bir salım yok-ilk gencebay plağı diye söz ediliyordu hatta 500 bin satıldığını belirtiyordu(sanırım bir yanlışlık olmuştur nasıl bir yanlışlık bilemiyorum)
bende o zaman o yazıya inanarak çok aramış bulamamıştım
bu zamana kadar birikimlerimden böyle bir plak olmadığını biliyorum
ama bazende acaba diye bir şüphe duyuyorum olabilirmi diye :!: :)

User avatar
sabır taşı
Kıdemli Üye
Posts: 1179
Joined: 26 Jan 2005, 18:32
Contact:

Post by sabır taşı » 14 Dec 2006, 17:09

sevemedim karagözlümü öylesine okumuştum stüdyoda..bir süre sonra almanyada karşılaştım bu kayıt ile gibisinden bir yorum hatırlıyorum orhan abiden...yanlış hatırlıyor olabilirim..tabi..

ama deryada bir salım yok ile ilgil hic bişi duymadım görmedim..bu güne kadar...16 yıldır dinler ve takip ederim..gönüldostu abimizin dediği gibi..bazan bende şüphe ederim..bir gün karşılasacakmıyım diye öyle bir kayıt ile..

:D

yedi yıl önce sevemedim karagözlümün kayıtı ile ilk almanyada bir mühendis vesilesi ile karşılaşmıştık..

bir gün kardeşim ; abi almanyadan bir mühendis ile tanıştım..bana bir iki şarkı gönderiyor..orhan abi de var galiba..malumunuz o zamanlarda daha mp3 falan yeni yeni yerleşiyor..iyi dedim..göndersin bakalım..hangi albümden gönderiyor acaba..diyede merak ettim..

bir iki saat sonra abi.. bu şarkı hangi albümünde var diye kardeşim cağırdı...baktim ki sevemedim karagözlüm.. :D farkında olmadan ne yaptın biliyormusun demiştim kardeşime :lol:

kimbilir belki böyle bir şeyle deryada bir salım yok şarkısında da karşılaşırız...hic sanmıyorum emme !!! :lol:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests