Yeni Albüm Yorumları Buraya

Kapanmış konulardan yararlanabilmeniz için arşiv bölümüne taşınmaktadır.
Locked

En Sevdiginiz Sarkı Hangisi?

BUGÜN SENİN DOĞUM GÜNÜN
6
8%
GÜLÜNCE DAHA GÜZEL
4
5%
MÜBAREK
12
16%
BESMELEYLE BAŞLA
1
1%
AŞKIN HESABI OLMAZ
5
7%
YARGISIZ İNFAZ
7
10%
YENECEĞİM KENDİMİ
11
15%
SENSİN BENİM ÇİLEGAHIM
15
21%
GÜNEŞİMSİN
7
10%
SÖYLENMEDİK SÖZ KALMADI
5
7%
 
Total votes: 73

efedrin
Yeni Üye
Posts: 27
Joined: 25 Dec 2006, 15:54

Post by efedrin » 26 Dec 2006, 23:56

ya ben dayanamayacağım
yatmadan önce bi kez daha
sensin benim çilegahıııııımmm
:lol:
:lol:
yaşa orhan babaaaa
iyi geceler dostlar

User avatar
mavi.seytan
Deneyimli Üye
Posts: 61
Joined: 07 Aug 2006, 22:04
Location: ANKARA

Post by mavi.seytan » 27 Dec 2006, 00:11

evet arkadaşlar SÖYLENECEK SÖZ KALMADI VE SENSİN BENİM ÇİLEGAHIM gibi görünüyor şimdilik...bu ALBÜMÜN LOKOMOTİFLERİ..ama biraz daha sindirelim bakalım...

User avatar
burhansenkal
Kıdemli Üye
Posts: 432
Joined: 28 Jan 2005, 01:55
Location: SAMSUN
Contact:

Post by burhansenkal » 27 Dec 2006, 00:17

HÜSEYİN ; Burhan abi CD kapağında yazmıyor
demişsin ama

Abicim. Cd arka kapağında yazıyo ya.
iyi bak. Sende yazmıyo ise bu işte anormallik var. Scan edip göndereyim sana. veya orj. göndereyim...

User avatar
genex
Site Admin
Posts: 490
Joined: 15 Jan 2005, 19:46
Location: İstanbul
Contact:

Post by genex » 27 Dec 2006, 00:24

Yazıyomuş abi, ben uçmuş durumdayım gözümün önündekini görmüyorum :lol: :lol:

yatalım artık ya sabah olsun tekrar dinleyelim albümü :cry:

sakaryali
Yeni Üye
Posts: 31
Joined: 15 Jan 2006, 01:23
Location: ankara

Post by sakaryali » 27 Dec 2006, 01:36

MÜBAREK..... Kesinlikle bir klasik....Herşeyiyle on numara... Orhan Abinin sesi ne kadar gençleşmiş, muhteşem bu şarkıda...

topraktan bir can
Kıdemli Üye
Posts: 362
Joined: 08 Feb 2005, 16:27

Post by topraktan bir can » 27 Dec 2006, 07:49

albümü daha almadım ama amlaşılan genelde beğeni toplayan eserler mübarek,sensin benim çilegahım,söylenecek söz kalmadı.herkes'in mesajında ortak olarak bu var.neyse bugün albümü alacağım.birçok defa dinleyip sindirdikten sonra analizimi yaparım :)

User avatar
kdeniz
Yeni Üye
Posts: 44
Joined: 04 Jul 2006, 16:27
Contact:

Post by kdeniz » 27 Dec 2006, 11:08

Dün ilk dinleyişimde yorum yapmıştım ancak üzerinden bir kaç defa geçince buraya tekrar yorum yapayım...

Öncelikle herkesin beklentisi büyük tabii her zaman ki gibi..

Bir batsın bu dünya, bir teselli ver, hatasız kul olmaz, kaderimin oyunu vs bekleniyor. Ancak bunlar hiçbir zaman olmaz arkadaşlar. O zamanın şartlarına ve duygularına göre yapılmış şarkılar bunlar. Mesela batsın bu dünya' yı şimdi yapsa Orhan Gencebay, ne kadar ses getirirdi tartışılır. O zaman sesi soluğu popülaritesi herşeyiyle bir bütün olmuş bu şarkı...

Bu albüme gelince:

Bence yıllar sonra bu albümü elinize alınca dinleyeceğiniz kaç şarkı olabilir onu düşünün.

"Mübarek" mükemmel bir şarkı hiç rahatsız etmeden aynı tempo gidiyor.

"Sensin benim çilegahım" da çok güzel bir şarkı ancak nakarat kısmının da keşke akıcı söyleseymiş...

"Yargısız infaz" güzel şarkı hele ud sesini özlemişiz ama o klarnet olayını hiç açmayacağım!!!

"Bugün senin doğum günün" güzel bir şarkı ama kaç defa dinlenir. İlaç gibi arada bir almak gerek.

"Güneşimsin" şarkısını da beğendim. Değişik olmuş.

"Aşkta hesap olmaz" şarkısı "tutuldu ellerim" ve "vicdan azabı" karışımı birşey olmuş.

"Besmeleyle başla" albümün felaket ötesi parçası. Tam bir hata. Bu kadar mı basit sözler ve müzik olur şarkının ismindeki ağırlığa bakınca "ipek böceği" tarzı birşey bekliyor insan. Bence albüm piyasadan toplansın ve bu şarkı çıkarılsın. Şaka tabi...

"Gülünce daha güzel" şarkısında Orhan Gencebay'ın şarkıyı söylediği ksımlar çok ancak müzik kısımları şarkıyla çok alakasız ve çok basit kalmış sanki başka bir şarkı gibi...

"Yeneceğim kendimi" şarkısı yine klasik olabilecek nitelikte değil bence...

Sonuç olarak şarkı sözleri mükemmel artık 2 senedir sağda solda aptal sözler duymaktan bıkmıştık. En azından bela okumadan, ona buna sataşmadan, sadece kafiyeleri uydurmadan da söz yazılabildiğini görsün herkes.

Orhan Gencebay'ın sesi de sevindirici birgelişme gibi gözüküyor. Zaten 20 sene önceki performansı beklemek pek mantıklı değil.

Her şarkıda akustik bağlama var, elektroyu çok az ve yerinde kullanmış. Yine albümün ilk 3 şarkısında arka arkaya klarnet dinliyoruz sadece...
Ve albüm çok "damar" olmuş. Hareket pek yok.

Albümün üzerindeki "www.orhangencebay.com.tr" yazısı benim de dikkatimi çekti. Nasıl böyle bir hata yapılır

Son 1 yıldır "Yürekten olsun" kasedini dinlemiyordum. Bir kaç ay dinledim ve koydum kenara umarım bu albüm de öyle olmaz...

Bence yıllar sonra bu albümden "Mübarek" ve "Sensin benim çilegahım" şarkıları tekrar dinlenecek. Belki "Yargısız İnfaz" da...

User avatar
idam_mahkumu
Site Admin
Posts: 323
Joined: 16 Jan 2005, 19:43
Location: Gaziantep
Contact:

Post by idam_mahkumu » 27 Dec 2006, 12:25

YARGISIZ İNFAZ PİYASAYA ÇIKTI. ( KİŞİSEL YORUMLARIM )

Yargısız İnfaz adlı albüm nihayet gönül dostları ile buluştu… Gerçi ben biraz geç kavuştum… Diğer
gönül dostlarına nazaran 1-2 saat sonra… :)

Şimdi kaset hakkında birkaç kelam edeceğim, sonrasında şarkıları analiz etmek istiyorum…

Kaset Beklediğimize değdi mi ?... Bence “Evet!” fakat şartlı evet.. Yani beklediğimize değdi, ama beklediğimiz albüm değildi..

Yürekten Olsun 14 Nisan / 2004’de çıkmıştı… 2.5 yıl zaman geçmiş… Yürekten Olsun kasetini de çok beklemiştik…

İşe kaset kapağından başlamak istiyorum… Kaset kapağının tonu malumunuz sonbahar renkleri.. Bunu Orhan ağabeyimiz iyi düşünmüş… Hatta ben şununla ilişkilendiriyorum, Orhan ağabeyimiz bu kasetin son kaset olacağından bahsetmişti. Belki bu yüzden kapağın tonlarını soluk belirlemiş olabilir diye düşünüyorum…

Resimlerde güzel. Özellikle esas resim. Hani elimde kalem olan resim, Orhan ağabeyimiz klasik bir bakışla düşünüyor. Bence şunu kast ediyor elinde ki kalem ile; Hani kasetin adı “Yargısız İnfaz” ya, mahkemelerde hakimler idam kararı verince mahkumun dosyasına imza atarlar, sonrada o kalemi kırarlar. Çünkü o kalem başka idamlara imza atmasın isterler.. Bence Orhan ağabeyimizin elinde ki kalem bu manaya geliyor..

Siyah rengi ise daha bir babayiğit göstermiş Orhan ağabeyimizi. Paltonun içinde ki kazak ise tam genç işi :) buda iyi düşünülmüş..

Göğsünde parıldayan kolye ise barışı temsil eden bir kolye.. Sözün özü resimleri beğendim, kaset kapağı güzel…

Fakat o kadar önemli bir detay var ki sormayın gitsin! Kafamı taşlara vurasım geldi.. Bu kadarda olmaz ki… Kervan Plakçılığın web adresi bariz bir şekilde yanlış yazılmış…
http://www.kervanplakcilik.com.tr olması gerekirken, http://www.kervanplacilik.com.tr yazılmış… Üzücü… Ayrıca işin traji komik tarafı ise, bu adreste herhangi bir site olduğu felan yok, serverde yeller esiyor.. Aynı şekilde kapağa Orhan ağabeymizin resmi site adresi yazılmış.. Ortada resmi site felan yok ki :)


Şarkı sıralaması konusunda şunları söylemek isterim… Bence A-1 “Yeneceğim Kendimi” Olmalıydı… diye düşünüyorum. Tabi Orhan ağabeyimizin bir bildiği vardır en başa “Doğum Günü” adlı eseri koymakla… Bunun dışında şarkı sıralaması güzel…

BUGÜN SENİN DOĞUM GÜNÜN:

Eseri art arda 45-50 kez dinledim, hatta şuan da dinliyorum.. Eser sürükleyici, derin vesselâm.. Orhan ağabeymizin son 5 yıldır ürettiği en güzel slow parçalardan biri. En son dinlediğimiz Slow Gencebay parçası “Seven Affeder” di, bu şarkıya kıyasla daha güzel diyebiliriz. Tabi “Seven Affeder” 1972 bestesi, 70’lerin tadı var. Ama “Doğum Günü” bana daha sürükleyici geldi. Sözlerin ve Müziğin uyumu, Orhan Abimizin ses tonu, melodi ve aranjeyi çok beğendim.. Fakat bende herkes gibi birazda şu klarnet mevzusunu düşünüyorum.. Hani o enstrüman şarkıya gitmemiş deniliyor. Aslında bende biraz bunu düşünüyorum.. Ama yerine hangi enstrüman giderdi diye de düşündüğümde tıkanıyorum. Çünkü Orhan abimizin düşüncesi, slow parçalarda kemandan sonra klarnettir. Örneğin, Ümit Şarkısı, Seven Affeder, Aşk Sensiz Olmaz gibi. Elektro bağlamayı koymaya çalıştım beynimde olmuyor sanki, uymuyor şarkıya. Şarkının büyüsünü bozabilir diye düşünüyorum. Ney desek, ney şarkıda güçsüz durabilir… Belki Ud güzel olabilir di.. Kim bilir belki bu dediklerimizin hepsini denemiş, en güzeli klarnet demiştir..

Şarkının arasında çektiği “of” lara diyecek yok… içten ve derin.. Şarkının bitişinde ki kemanların bastığı akor etkileyeci, insanın tüylerini ürpertiyor. Şarkıya “Gerilim” havası katmış, şarkıyı başka boyuta götürmüş. Aslında beni götürdü ilk dinlediğimde ürpermiştim..

Nihavent makamında olan Bugün Senin Doğum Günün’ün melodik yapısı bana Dokunmayı anımsattı.. Neticesinde Dokunma’da Nihaventti. Bestenin bazı noktaları “Küçüksün Yavrum”a da çok benziyor..

Dinledikçe alışacağımız, özel bir beste bu.. Ha unutmadan, fark ettiniz mi bilmiyorum. Şarkıda Divane çalmış Gencebay , ilk girişte ve şarkı aralarında çok dikkat çekiyor.. Divane gerçekten şarkıya Asil bir hava vermiş…

GÜLÜNCE DAHA GÜZEL

Bu eseri de çok dinledim.. Çok sevdim. Mutluluk dolu bir Gencebay Klasiği. Eserde bende 80 havsını tattım. Fakat Melez bir şarkı olduğunu söylemek istiyorum. Bazı ezgi noktaları 80leri, bazısı 70leri bazısı 90ları bazısı ise son yılları andırıyor. Eserin girişinde ki gitar “Gölgeler” adlı Gencebay eserini aklıma getirdi . Ayrıca Giriş de ki kemanlar ise “Ben Kendim Bir Alemim” adlı Gencebay eserinin kemanlarını anımsattı bana.Ritm girdikten sonra keman ve kanun marjinal olmuş. Ardından çalan klarnet ise “Bana Çok mu Görüyorsun” adlı Gencebay eserini anımsattı. Hatta söze girince de aynı anımsama devam etti. “Seviyorum Seni Haberin Olsun” derken “Geri Döneceksen Eğer….” Deyişi aklıma gelmedi değil 

Nakaratı çok çıtı pıtı  çok hoş. Sevilecek, tutulacak sözler ve nakarat. Nakaratı bana bir başka şaheseri anımsattı, “Senin mi o kor gibi dudaklar…” nereden esti bu diyeceksiniz, şöyle ki; ikisi de sevgiliye olan bağlılığın, müptelalığın sınırını aşıyor…

Şarkının sonunda ki klarnet taksimi çok beğendim. Fakat kısa sürmesi üzdü beni. Biran, “Yakılacak Yara” Geldi aklıma. “Acaba devam edecek mi?” dediğim anda bitti . Aynı taksim “Oldu mu Yavrum Oldu mu” adlı Gencebay eserinde de var.

Orhan abimizin söyleyiş tarzına ayrı bittim. Üslubu çok hoş.. Tam yeni yeni aşık olan birinin içinde ki heyacanı o kadar iyi yansıtmış ki, sormayın gitsin. Hatta yeni aşık olan birisi bile bu kadar tutkulu ve heyecanlı okuyamazdı. “Hadi Gel Deyişine” derken fısıldaması içimi kıpır kıpır ediyor 

Ritmi piyasaya yönelik olmuş.. Evet, “Bana Çok mu Görüyorsun” geliyor aklıma, üç aşağı beş yukarı aranjeleri aynı. Klarnet ondada vardı..

Dillere dolanacak, güzel bir şarkı..

MÜBAREK

Bana göre asıl albüm bu şarkıyla başlıyor.. Hiç Duymadığımız marjinal bir melodi. Yani Orhan abiden daha önce böyle bir melodi duymamıştık. Belki bu yüzden bu şarkıya alışmamız uzun sürebilir.

Fakat tabi bu eserde de, eski bestelerden noktalar var. Neticesinde bu besteler aynı ustanın elinden çıkıyor. “Aşk Sensiz Olmaz” adlı esere benzeyen ufak noktalar var.

Melodiden sonra ilk dikkatimi çeken nokta ise elbette eserde ki “Mey” oldu. Şarkıya öyle gitmiş ki sormayın, sanki “Mey” için bestelenmiş olsa gerek  Neyzende eserin hakkını vermiş doğrusu. Farklı bir melodi, farklı bir tarz ve birde az duyduğumuz Mey işin içine girince ortaya güzel bir Gencebay bestesi çıkmış. Eser Anadolu motifleri de taşıyor.

Sözler girince ürperdim birden. Bir şarkı böyle mi okunur…. İçten, derin ve duygulu. “Kara Kara Dertlerin, Kara Kara Gözlerin” de etkileyici nüanslar taşıyan nakarat… Şarkının bitişi ayrı güzel. Sonunda ki “Ney” bitirdi beni.

Birazda san ki “Hatırasıdır” adlı Gencebay bestesine benziyor.

Bu şarkıya da kanım ısındı, sevdim.

BESMELEYLE BAŞLA

Besmeleyle Başlayalım 

Güzel bir şarkı. Alt yapı olsun, kullanılan enstrümanlar olsun, sözler olsun..

Şarkı “Sev Gönlünce Yaşa”nın amcasının oğlu olsa gerek  Yüzde 70 benziyor çünkü. Özellikle Ara sazı dinleyince vardım bu karara.. Ama Zurna girince o anda besteye gidip geri geldim. Sonra kemanların şovu yok mu, bittim yahu… Sözlerde manalı..

Sev Gönlünce Yaşa’ya nazaran daha haraketli. Ama Sev Gönlünce yaşanın tadı bir başkaydı tabi.

Ha, Besmeleyle Başla da kendi alanında çok güzel. Sadece Sev Gönlünce Yaşa ile akrabalığı var o kadar. Zaten Sev Gönlünce Yaşayı çok severdim, şimdi daha çok seviyorum  .. Fakat şarkıda Bağlama ön planda olamıyor bir türlü. Oysa “Sev Gönlünce Yaşa”da böyle miydi 

Orhan abi her kasetinde böyle ilginç bestelere yer verir.. Mesela Yalnız Değilsin kasetin de, “gönülden gönüle” , Kiralık Dünyada “Bakır Köyden Mektup” , Cevap Ver de “Kaçırcem Seni.” Vs. Ama ustalık böyle şarkılarda gizli tabi 

Eseri biraz da “Kır Gönlünün Zincirini” adlı esere benzettim. Zurna soloyu “Yorgun Gözlerim”e benzettim.

Sıkılmadan tekrak tekrar dinlenilebilinecek bir Gencebay baş yapıtı.. Eline sağlık Orhan abi. En azından şarkıda Klarnet yok 

Ses tonu yine mükemmel.. En iyi bu şekil de okunurdu herhalde. Orhan abimizin sesi bu şarkıda gerçekten çok sempatik, güven veriyor sesi, inanıyorsun hemen.

AŞKIN HESABI OLMAZ

İşte Geldik Kasette ki Favori şarkıma. Şimdilik bu, ilerde belki diğer şarkılardan da favoriler çıkarabilirim..

Giriş de ki Segah Akustik Bağlama taksimini bayıldım doğrusu. Ama tadımlık olması üzdü beni, 30 saniye sürüyor. Ama hiç yoktan iyidir tabi.

fark ettiniz mi bilmiyorum şarkıda “Ya Evde Yoksan” lezzeti var.. Hatta bazı keman partisyonları “Ya Evde Yoksan” ile neredeyse aynı. Ayrıca şarkının ritmi bana “ Resminle Ağladım” adlı şarkıyı anımsattı. Sözler arasında ki Elektro Bağlama geçişleri etkiledi beni…

Ama yinede pek alışık olmadığımız tarzda bir beste… Yani melodilere her ne kadar kanımız ısınsana aslında Orhan abimizin pek sık kullanmadığı ezgiler. Sözlerde etkileyeci. “Aşkın Hesabı Olmaz” , tıpkı “Aşkta Cimrililiğin Olmadığı” gibi. 

Buda esrarengiz bir Gencebay Eseri.. Dinledikçe çözeceğimiz bir baş yapıt.

YARGISIZ İNFAZ

Çok tuttum bu parçayı.. Gerek sözleri gerek müziği aynen beni anlatıyor. Ayrılığı Yargısız İnfaz gibi yansıtmış notaya. Yalnızlığı Dar Ağacına, Aşkın bitişini ve hasreti ise İdam’a benzetmesi bana pek şaşırtıcı gelmedi, çünkü bende Orhan abi gibi bir İdam Mahkumuyum, anlıyorum ne demek istediğini. Evet, bu besteyi bana bestelemiş 

Ud, Keman, Klarnet oluşturmuş şarkıyı. Tarz olarak alışık olduğumuz fakat melodisini hiç işitmediğimiz bir eser. Aranjesi çok güzel. Orhan abi çok içten söylemiş, onun için özel bir manası olsa gerek. Akustik davul kendini iyce belli ediyor. Kemanların akorları, alttaki gizli ney, piyano…

Klarnet’in partisyonları şarkıya çok uymuş aslında. Feryat ediyor klarnet. Sözlerin müziği uyumu konusunda sanki bir sorun hissettim, fakat art arda dinledikten sonra aslında çok mükemmel oturduğunu, prozodi hatası olmadığını fark ettim. Ayrıca sözler arasında keman geçişleri yürekten olmuş.

Gidişat olarak san ki “Bağrımda Bir Ateş Var” adlı şahesere benzettim biraz, bilmem ki siz ne dersiniz.

Gerçekten çok içten okumuş bu şarkıyı Orhan abi.. Helal olsun, kasette en içten okuduğu şarkı diyebilirim. Kasete isim olmayı hak eden bir parça.. Hele “Can Veriyorken…” derken “Can” ı özellikle içten vurgulaması düşündürücü. Aynı nüans “Hatasız Kul Olmaz”da da var. “Can Demek Sen Demek” derken “Can” ı özellikle vurgulamıştı.

Orhan abimizin dillere destan olmuş, Ayrılık şarkıları vardır, “Dertler Benim Olsun”, “Bağrımda Bir Ateş Var”, “Ayrılık Nikahı”, “Kabahat Seni Sevende” adlı Nihavent ayrılık şarkılarına bir yeni Nihavent ayrılık şarkısı daha eklenmiş oldu.

YENECEĞİM KENDİMİ

Bir İnsanın Yaşam Boyu En Büyük Savaşı,
Kendi İle Olan Savaşıdır.
Kendini Yenen İnsan,
En Büyük Zaferi Kazanmış Demektir.

Sözler Oldukça Felsefik. Hem de ne felsefe…

Evet, Orhan abimizin dehşet bir rock yapıtı ile karşı karşıyayız, açıklayabilecek olan varsas beri gelsin. Aslında yabancı değiliz müzikle alakalı hiçbir mevzuya. Sağ olsun Orhan abi müzik yaşamı boyunca bizi hiçbir müzikten mahrum bırakmadı. her şeyi tattık Elhamdülillah.

Eser Rock’ın kralı!. Fakat bu tarz yeni bir tarz değil. Ta 70 lere uzanan bir anlayış.. “Batsın Bu Dünya” da kendine göre rock motifleri içeren bir senfonik yapı, hakezâ “Bir Araya Gelemeyiz” aslında bozlak alt yapılı olmuş olsa da yine rock motifler ile donatılmış şaheser. “Uğrunda Bir Ölmek Kaldı” hakezâ. “Hatasız Kul Olmaz”… Daha yakına gelecek olursak “Birde Sen Vurma” , “Sende Haklısın”, “Yalnız Değilsin”, “Güzelsin”, “Bakır Köyden Mektup” adlı eserlerde de yer yer rock anlayışı var. Fakat “Yeneceğim Kendimi” adlı eserde bu anlayış iyiden iyiye esere hakim olmuş. Saf bir rock eseri olmuş. Hatta Orhan abi bununla da yetinmemiş, Senfonik Rock diye tabir edebileceğimiz marjinal bir eser oluşturmuş. Kendi imzasını da atmış, gırtlak nameleri ile, akustik bağlama geçişleri, taksimleri ile..

Yaylılar dediğim gibi senfonik olmuş… Aynı kemanlara “Cevap Ver” “Küçüksün Yavrum”, “Yokluk” ,”Dertler Benim Olsun” da da rastlayabilirsiniz..

Eser “Gelin Birlik Olalım”a da benziyor.

Hele nakarat beni uçuruyor, başımı sallayasım geliyor  Alt yapı süper, İskender PAYDAŞ ayarlamış sanırım dijital davulu. Kemanlar keman oldu olalı böyle partisyon çalmamış olacaklar 

Sonun da bir söz bir müzik yapması da ilgi çekici, dikkat edin, bu Gencebay’ın müzik yaşamında bir ilk..

Sonunda ki Jazz taksim rock müziğini yarmış. O zaman şarkıya rock diyemeyeceğimiz gibi Senfonik Rock da diyemeyeceğiz. Senfonik Jazz Rock 

Rock diye tabir ettiğimiz müzik aslında batı müziğinin bir formudur. Türk müziğinde yeri yoktur, kültürümüzde bulunmaz. Fakat 60 li yılların başında Erkin Koray, Barış MANÇO, Cem Karaca ve Orhan abimiz ile Türk müziğine girmiştir. Bu isimler en iyi şekilde yapmışlardır bu misyonu. Fakat şimdi bir çok kişi rock müziğini saçma sapan şekilde sunmaya çalışıyor, o zamanda pek fazla geniş bir müzik türü olmayan rock bir yerde tıkanıyor..

Ama Orhan abimiz rock müziğini batıdaki halini pek de dikkate almayarak tamamen kendi özgün rock müziğini oluşturmuştur hep. Rock her zaman tercih edilebilinecek bir tür değil diye düşünüyorum. Çünkü bz Türk’üz kulağımız bağlama nameleri ile dolmuş yada makam nameleri ile. Batının hard rock müziği bize itici gelebilir..

Oysa Orhan abimiz bu rock kültürünü adeta Türklerin ısınabileceği tarzda düzenleyip bestelerinde işlemiştir. Biz buna Anadolu rock diyoruz.. Orhan abimizde Anadolu rock olayının içinde olmuştur hep 70’lerden beri.

Mesela “Hatasız Kul Olmaz” Blues ve Rock ile donatılmış bir bestedir.

Dönelim tekrar şarkımıza…

Alt yapı İdeal Aşk’adlı eserden bu yana en çok beğendim alt yapı oldu.. Bir de “Sevenlere Saygı Kalmamış” adlı şaheserin alt yapısını çok beğenirim.

Fazla ağır keman nağmeleri yok, tamamen her şey akışına bırakılmış, Orhan abimizin dediği gibi saf bir rock eseri olmuş. Yani Saf derken, Orhan abimizin rock dehası demek istiyorum. Yoksa piyasada rockçıyım ben deyip albüm çıkaranların anlayışından kat kat daha senfonik, daha profesyonel ve daha sevimli rock.. İtici gelmedi bana. Aksine bir Halk türküsü kadar sıcacık geldi bana bu rock beste… Şarkıda remix olayına girip pop-rock yapmamış olması da bizim için güzel bir dez avantaj. Gerçi 1-2 haftaya kalmaz bu eserin remixi çıkar. 

Sözlere gelelim, hep yapıdan bahsettik. Sözlerde güzel evet, Orhan abimizin felsefesini birebir yansıtan sözler… Kararlılık vurgulanıyor şarkıda. Kendini yenmek isteyen bir insandan bahsedilmiş. Unutulmak istenen bir sevgili…

Şarkının girişin de Orhan abi sözleri vurgulayarak söylemiş. “kazanmış demektir…” derken ürperdim…. 

Kasetin birinci şarkısı bu olmalıydı belki.. Daha fazla dikkat çekerdi, ilgi görürdü. Bu şarkıya klip çekilecekmiş, bence çok doğru karar. Senaryosunu okudum beğendim, süper olur.

Sanırım en fazla bu şarkı hakkında konuştum..  “Ne Güç Yeter Ne Dil Anlatmaya…”


SENSİN BENİM ÇİLEGAHIM

Ve işte Bir Orhan GENCEBAY klasiği.. Kasetin en efkarlı şarkısıdır bana göre..buram buram 80 kokuyor. Orhan abinin sesine dikkat edin, bu şarkıyı bir değişik okumuş. Damar dediğimiz bestelerin arasında yerini aldı. Kusursuz bir eser belki. Duygusal açıdan çok etkiledi beni bu şarkı. Tüylerim ürperdi adeta. Alışık olduğumuz tarzda bir eser. Her kasette böyle bir eser olur zaten  Yani misal Yürekten Olsun albümün de kimine göre “Aşk Mezarı” kimine göre “Cana Doğru” … Bu kasetinde damar eseri bu olsa gerek. Kemanlara ve Udlara bakar mısınız.. Türk Sanat Müziği formunda, leziz bir beste...

Sözlerde güzel.. Orhan abiden sıkça duymadığımız fakat yakinen tanıdığımız sözler.. Buda marjinal bir eser, çok küçük noktalar dışında kayda değer bir benzerliği yok eski şarkılar ile.

“İzin sende sabır bende” derken bir kere gidip geldim… Klasik bir eser. Gönüllere taht kuracak Gencebay eserlerinden biri…

Beste yılı yeni olabilir. Fakat beklide şarkının mantığını yıllar evvel kurmuştur. Çünkü yeni desem yeni değil, eski beste desem eski beste değil.. Eskide olsa yenide olsa “Bir Teselli Ver” gibi yıllanmış şaraba dönecek bir beste.. Aradan yıllar geçtikçe daha da enfes hale gelebilecek bir baş yapıt..

GÜNEŞİMSİN

Sevdim. Keman nağmeleri çekici geliyor bana. Orhan abimizin güzel bestelerinden biri işte. Eski bir beste, 70 li yılların başına ait olsa gerek. Alışık olduğumuz ezgiler var. İlk dikkatimi çeken “Gönül Dağı” na benziyor olmasıydı.

70 versiyonunu dinleseydik belki daha iyi yorum yapardık. Ama şu haliyle de çok güzel.. Gerçi ben bu eseri Orhan abiden canlı versiyonunu dinledim. Divane ile çalıyordu. Beğenmiştim, şimdi daha iyi anlıyorum. Klasik bir Orhan abi eserlerinden birisi. Melodisi akılda kalıcı, sevimli ve sıcak. Sözleri hekezâ Orhan abiden bildik sözler.. Sevdiğimiz, başımıza tac ettiğimiz sözler…

Anadolu Rock diyebiliriz bu esere. Halk müziği formu, rock ve Türk sanat müziği formundan örnekler olan Gencebay Müziğinin en iyi örneklerinden biridir bu eser..

Alt yapı yine güzel, okunuş çok güzel, aranjede iyi yapılmış Orhan abimiz tarafından.. Sürekli dinlenilebilinecek hoş sevimli bir eser.. Biz zaten ne olursa olsun severiz beğeniriz de, önemli olan diğerlerinin beğenebilmesi, bana göre beğenilmeyecek bir eser değil..

Ara sazı dinliyorum mesela şimdi, tamam işte.. Tam bir Gencebay Müziği bu eser tıpkı diğerleri gibi. İlk anda sevemem sandım bu eseri ama, bu kasette ki diğer bazı eserler gibi bu bestemiz de dinledikçe büyüyecek bir baş yapıt..

SÖYLENMEDİK SÖZ KALMADI

Bu eser hakkında yorum yapacağım, bir dakika şarkıyı bir kez daha dinlemem lazım  …

Evet, dinliyorum.. Eser bu haliyle güzel… Bu şarkıyı da sevmemek, dinlememek mümkün değil.

Orhan abimizin bir araştırması diyelim buna. Aslında bu eserede yabancı değiliz. “Gönül Dağı” ,”Bir Araya Gelemeyiz” ,”İç Benim İçin” ,”İdam Mahkumu” gibi eserlerde bozlak + rock birleşimini hissediyoruz biliyoruz. İşte bu eserde aynı mantık..

Fakat Orhan abi bu beste için “Bozlak” demişti. Bu bestenin neresi bozlak anlayamadım.. Rock motifleri olduğu doğru, ki zaten bu tür çalışma Orhan abinin abarttığı kadar özel bir çalışma değil bence. Sadece halk müziğinin daha profesyonel bir formu, batının rock felsefesi yansımış esere.

Arada ki Elektro Midi bağlama ile Orhan abimizin yaptığı Jazz taksimi tutmadım. Doğaçlaması ve duygusu yerinde fakat çıkan tonu hiç sevemedim. Şuan çok orijinal bir kulaklıkta dinliyorum, o ton sanki bana televizyon çekilmiş bir ses parçası gibi geliyor bana. “Sende Haklısın”ın sonunda ki jazz taksimi andırıyor..Ama, onun kadar net ve sevimli bir ton değil. Bulanık bir ton..

Ama o caz taksimden önce ki akustik bağlamaya diyeceğim yok. Anadolu rock bir eser olsa gerek.

Sözleri de sevdim, hatta şarkının girişinde “Söylenmedik Söz Kalmadı” Diye bağırıyor Orhan abi, çok seviyorum o kısmı. Sesinde hiçbir sorun yok, hatta en iyi şekilde de okumuş bu okunması zor eseri..


Peki diyeceksiniz ki kasetin hiç mi kusuru yok, elbette var.. Mesela Hani bu kasette bağlama ön planda olacaktı  ?... “Söylenmedik Söz Kalmadı” gibi bir türk halk müziği formunda ki bir şaheserde bile bağlama ön planda değil.. Ben girişte bir bozlak isterdim, beklerdim mesela.

Kasette bağlama çok az, kulaklığın içine girmek gerekiyor duymak için  Divane de hakezâ.. Enstrüman çeşitliliği yok.. Obua, sitar, çello, buzuki Vs. Bazı önemli parçaların en önemli kısımlarını klarnet çalmış. Şarkılarda eskisi kadar makam çeşitliliği yok. Rast makamında bir eseri en son Klasikler – 2 de dinlemiştik, ki oda eski besteydi. “Bugün Senin Doğum Günün” adlı şaheserin birde Enstrümantali olsun isterdim mesela.. Küçük bir enstrümantal bir eserde olabilirdi. Nihavent Üvertur gibi mesela. Gerçi Nihavent Üvertur küçük ama, müzisyenlerin ve gönül dostlarının gözünde kos kocaman bir eserdi..

Elektro bağlamayı duymak isterdim iyce, kulaklarımın derinliklerine kadar. En son “Ben Kendim Bir Alemim” de dinlemiştik, ki oda çok kısaydı..

Divaneyi dinlemek isterdim. 10 eser değil de, 12 eser olsun isterdim. Şarkıların piyasaya değil de, biraz bizlere yönelik olmasını da isterdim. Hani gerçi eserler piyasada yönelik değil de, hani bazı şarkıların bazı kısımları diyelim.

“Ah Türkiye’m” adlı merak konusu eserin kasete eklenmiş olmasını isterdim. Kaset kapağının Bağlamalı poz olmasını isterdim.

Kesinlikle “Cevap Ver”den “Kiralık Dünya”dan “Gönül Dostu” ve “Yalnız Değilsin” den daha güzel ve özel bir albüm değil… Buna şimdi karar vermemeliyiz belki de…

Hele, “Yalnız Değilsin” En çok sevdiğim albümdür. Arkasından “Ya Evde Yoksan” ve “Utan Dokunma” Gelir. Bunların tadı yok… olamazda.. Bu lezzeti nasıl yakalarız… bilemiyorum.. Bu şekilde giderse, biz vaz geçemeyeceğiz 70 lerden.

Belki de tüm kasetlerden üstün görüyorsak, oda bestelerin yeni oluşundandır.. Heyecanımız geçip, bestelerin aslı ortaya çıkınca daha mantıklı karar verebileceğimize inanıyorum..

Yürekten Olsun’dan daha mı güzel yoksa değil mi olduğu tartışılır.. Yargısız İnfaz Albümü için “En İddialı Albümüm” demişti. Ki yanlış anlaşılmasın, Orhan abinin neyi kast ettiğini hepimiz biliyoruz aslında ama benim demek istediğim başka bir şey.

Ha, Yürekten Olsun Albümünden daha fazla satacağına dair hisler var içimde..

Şuan Yürekten Olsun kasetini dinliyorum, bilmiyorum bana daha sempatik geldi. Bilmem eski olduğu için midir, pabucu dama atıldığı için midir bilmem 

Fakat, Yürekten Olsun’un da eleştirilecek çok yanı var. Henüz şarkılara ısınamadık, bir ısınalım, bakalım neler olacak..

Hadi cümlemize hayırlı olsun Yargısız İnfaz…

Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için Berhüdar Ol’un..

İdam Mahkumu – Ömer Faruk EROL / 27 Ara. 06

SerdarYilmaz
Kıdemli Üye
Posts: 169
Joined: 22 Sep 2006, 22:35

Post by SerdarYilmaz » 27 Dec 2006, 15:30

Eyvallah idam_mahkumu. Neredeyse albümü dinlemis kadar olduk.

Bakiyorum da (dogal olarak) herkesin farkli farkli düsünceleri var, bazilarinin hic begenmedigi sarki(lar), bazi baska arkadaslarimizca oldukca begenilmis ...

Bakalim artik. Bize de ancak önümüzde ki günlerde veya gelecek hafta kismet olacak bu albüm galiba..

User avatar
kdeniz
Yeni Üye
Posts: 44
Joined: 04 Jul 2006, 16:27
Contact:

Post by kdeniz » 27 Dec 2006, 15:49

Bu arada bi kaç yerde full albümü rapidden verdiklerini gördüm. Çok saygısızca bir davranış ama elden bişey gelmiyor :(

User avatar
genex
Site Admin
Posts: 490
Joined: 15 Jan 2005, 19:46
Location: İstanbul
Contact:

Post by genex » 27 Dec 2006, 16:02

rapidde yayinlananlar icin bize ozel mesaj veya mail ile linki gonderirseniz gerekeni yapmaya calisiriz.

tesekkurler.

User avatar
muratcakir
Yeni Üye
Posts: 13
Joined: 24 Aug 2006, 14:55
Location: DENİZLİ
Contact:

Post by muratcakir » 27 Dec 2006, 17:49

benim şahsi düsüncem olarak albüm güzel..62 yaşındaki babamıza göre çok iyi performans göstermiş...babamız değil 62 102 sine gelse yine bülbül gibi sesi olacak galiba...TEKRAR ŞAHSİ DÜSÜNCEM BU KASET 5 MİLYON SATARSA ORHAN GENCEBAY DA 1980 DEKİ PERFORMANSINI TEKRARLAR...
::::::::::BENCE AŞKIN KENDİSİ SENSİN::::::::

Yakut
Yeni Üye
Posts: 12
Joined: 28 Aug 2006, 12:10

Post by Yakut » 27 Dec 2006, 18:07

arkadaslar bende sunu gördüm,
bir zamanlar yalniz degilsin albümü ben ozamanlarda pek hosuma gitmemisti, zamanla o albümü dinledikce deger kazanmaya basladi.

bugün ben batsin bu dünya yi dinlerken sanki yeni bugün piyasaya cikmis gibi heyecanla dinliyorum. bu albümüde zamanla deger kazanacagina inaniyorum. cok güzel mesajlar var gercekten.anlayana...

orhan babamisin birde özelligi var , sesini müzigin icinde cok güzel kullanabiliyor. kendi capinda bir ekol dür artik orhan babamiz.

bizlere bir bayram hediyesi etti.

saygilar

User avatar
HASAN
Kıdemli Üye
Posts: 444
Joined: 13 Dec 2005, 11:45
Location: ANKARA 06

Post by HASAN » 27 Dec 2006, 18:34

Harika bir albüm.Mükemmel bir ses Mükemmel bir Yorum.Fevkaladenin Fevkinde bir Albüm ( Bülent Ersoy'un Deyimi İle :) Yüreğine Sağlık Koca Yürek.... :wink:
Onu Anlamak Sanattır

topraktan bir can
Kıdemli Üye
Posts: 362
Joined: 08 Feb 2005, 16:27

Post by topraktan bir can » 27 Dec 2006, 18:35

albümü bu akşam aldım ve şimdiye kadar biraz dinledim.henüz bir buçuk tur falan yaptım.bence güzel bir albüm.mübarek ve güneşimsin şu anki favorilerim.güneşimsin şarkısında sen hayatsın ben ömür,dert sende derman bende havası var.gencebay'ın 72-73'lerdeki bir bestesi olması ihtimali çok yüksek bence.albümde özellikle türk sanat müziği makamlarının çok güzel işlenmesi dikkatimi çekti.mesela aşkın hesabı olmaz,sensin benim çilegahım gibi eserlerde özellikle.şimdilik benden bu kadar.dinledikçe fikirlerimi gelip forumun bu köşesine yazacağım.birden çok uzun ve destansı bir yorum yapmaktansa böyle yapmak bana hem daha kolay geliyor hem de şarkıların dinlenildikçe anlaşılabilmesi açısından daha sağlıklı olacağını düşünüyorum.son olarak orhan gencebay'ın eski şarkılarını arayanlara şunu demek istiyorum.artık bir kaderimin oyunu,ne geçti ki eline,hatasız kul olmaz gibi eserleri beklemeyin.o eserler o zamanın şartlarına uygundu,orhan gencebay'da öyle bir duygu hasıl oldu ve öyle eserler verdi.ama o dönem artık bitti ve artık hiç geri gelmeyecek.o yüzden bu albümü değerlendirirken albümü kendi içinde ve illaki bir kıyaslama yapacaksak 95 sonrası albümleriyle kıyaslayarak değerlendirelim.bence orhan abi yeni tarzını(94 sonrası özellikle) her albümünde yeni bir boyuta taşıyıp olgunlaştırıyor.bu albüm de bence 95 ve sonraki yıllardaki albümlerinin en olgun meyvesidir.orhan abi eskiden hayatla kavga ediyordu.hayat kavgasını kazandı.şimdi ise olgunluk döneminde kendi içine yönelmiş ve kendisiyle kavga ediyor,kendisini yenmek istiyor.şu anda bu duygu ,düşünce ve felsefe içinde.yani tasavvuf boyutuna daha çok yöneldi.neyse,dediğim gibi yeri geldikçe şarkılar hakkındaki yorumlarım devam edecek.
Last edited by topraktan bir can on 27 Dec 2006, 18:58, edited 4 times in total.

SerdarYilmaz
Kıdemli Üye
Posts: 169
Joined: 22 Sep 2006, 22:35

Post by SerdarYilmaz » 27 Dec 2006, 18:48

Basar önemli bir noktaya deginmis. Bakarsak söyle geriye, Gencebay´in 70´li sarkilari 60´li sarkilarindan, 80´li sarkilari da 70´li sarkilarindan degisik olmustur.. Bu ileri ki yillar da böyle devam etmistir. Gencebay müzigi yeni bir döneme girmistir.

Basar´in albümü begendigine sevindim. Kendisiyle bir cok noktada ayni görüslere sahip oldugumuzdan diyorum.
Last edited by SerdarYilmaz on 27 Dec 2006, 18:56, edited 1 time in total.

topraktan bir can
Kıdemli Üye
Posts: 362
Joined: 08 Feb 2005, 16:27

Post by topraktan bir can » 27 Dec 2006, 18:50

evet serdar,bence çok güzel bir albüm.senin de beğeneceğine eminim.yorumlarım devam edecek yeri geldikçe.

User avatar
estarabim
Kıdemli Üye
Posts: 181
Joined: 13 Sep 2005, 12:27
Location: Tekirdağ (rakı siparişleri alınır:) )
Contact:

Post by estarabim » 27 Dec 2006, 19:26

Çok şükür dinlemekteyim. Albümü ilke elime aldığımdaki coşkuyu gören kasetçi epey güldü :D

Bugün Senin Doğum Günün ilk dinleyişte pek tad vermedi ama bakalım değişebilir.

Kısık kısık sesine acayip tutkunum Orhan Baba :twisted:
Hepimiz Mehmet'iz Hepimiz Türk'üz

http://mtiryaki.blogcu.com

User avatar
serhat_izmit
Kıdemli Üye
Posts: 325
Joined: 28 Jul 2006, 21:54
Location: Kocaeli

Post by serhat_izmit » 27 Dec 2006, 19:27

Başta "idam mahkumu" olmak üzere yorumda bulunan tüm arkadaşlara eyvallah diyorum.

Albümü heyecanla dinledim, dinlemeye devam ediyorum... Her şarkı ayrı bir tat veriyor. Şimdilik favorilerim; Gülünce Daha Güzel ve Mübarek. Özellikle Mübarek... Müthiş bir duygu yoğunluğu, harika bir beste, anlamlı sözler. Dinleyince insanı kendinden geçiriyor. Oyumu da Mübarek'ten yana kullandım...

Yavaş yavaş ısınıyorum diğer şarkılara. Şu an Güneşimsin'i dinliyorum. Girişteki ezgisi Gönül Dağı'na çok benziyor. Müthiş bir şarkı.

Dikkatimi çeken bazı yerleri de belirteyim: Yeneceğim Kendimi'deki "Bütün hasretlerimi onunla yaşayacağım derken" müziğe uyumsuz olmuş gibi geldi. "Onla yaşayacağım" deseymiş daha uyumlu olabilirmiş... Yargısız İnfaz'da "Ben sana yapma, buna yargısız infazdır derken" diyorken, "bu yargısız infazdır" deseymiş, anlatım bozukluğu olmazmış... Neyse bunlar devede kulak şeyler, ben çok dikkatli bir dinleyici olduğum için dikkatimi çekmiş. :) Besmeleyle Başla'daki org sesi biraz kulağa hoş gelmiyor gibi gözüksede o da güzel olmuş. 80'lerdeki bazı şarkılarını hatırlatıyor.

Arkadaşlar sözün özü çok güzel bir albüm olmuş. Teşekkürler Orhan Gencebay...
"Yaptıklarım Türk müziğinin devamıdır."
"Müziğime arabesk denmesi çok saçma..."
Orhan GENCEBAY

topraktan bir can
Kıdemli Üye
Posts: 362
Joined: 08 Feb 2005, 16:27

Post by topraktan bir can » 27 Dec 2006, 19:48

ben besmeleyle başla'yı sırf ortasındaki zurna(ya da başka bir üflemeli halk müziği aleti de olabilir yanlışım varsa düzeltin) için dinliyorum.buram buram hint müziği kokuyor.çok otantik ve hoş bir hava katmış.şarkıda sev gönlünce yaşa dışında hep o yerdesin şarkısından da izler var.

Locked