21 Kasımda Sabah Gazetesinde Orhan Baba anlatıyor

Kapanmış konulardan yararlanabilmeniz için arşiv bölümüne taşınmaktadır.
User avatar
estarabim
Kıdemli Üye
Posts: 181
Joined: 13 Sep 2005, 12:27
Location: Tekirdağ (rakı siparişleri alınır:) )
Contact:

Post by estarabim » 24 Nov 2005, 02:46

yasakresim wrote:Benim de hassas oldugum öyle bir noktadir ki bu, gözüm kimseyi görmez. Kimse kusura bakmasin. Lafimi söylerim, söylemis olmaktan da fazlasini yaparim. Kim oldugu fark etmez. Karsimda Gencebay olsa yine söylerim.


Demekki genç lafını geri almama gerek yok :D

yanlış yolda olan wrote:Sen bir$eyi çok yanli$ anlami$sin, bugüne kadar bunu böyle bilmen de bize olan baki$ açin için büyük darbe. Biz arabesk müzigin varligini reddetmiyoruz, reddetmedik, ne zaman ettik? + Gencebay'in arabesk müzik yaptigini da reddetmedik. 400 eserden en fazla 50 tanesi arabesk dedik ve bunulari da yazdik. Bizim savundugumuz $ey Gencebay'in arabeskçi olmadigidir. %12.5 ile %100 arasindaki farktir mevzu...

Bu durumu görmeden yaptigin yorumlara yazik.

Sayılar belirleyici değildir, önemli olan felsefenin temelidir. 1960ların ortalarına değin Doğu deyince akla Hindistan gelirdi lakin 1967 Mısır-İsrail çatışmasından itibaren Doğuyu Araplar temsil etmiştir. Özgün kültürü yapıcı kılan onlar olmuştur. Müzikte de önemli olan ne sözdür ne müziktir, önemli olan söz-müziktir. Bu iki önbilgiden sonra soruyorum (kendi kendime) Orhan Gencebay dinlenildiğinde (ki şuan kahrolayım'ı dinliyorm) akla batı mı gelir doğu mu? Batı kültüründe meyhanenin mezarlık olması, canından çok sevmek, kahrolmak yada sende haklısın gibi daha aydınlık olan ama tevazu içeren inanışlara rastlanmaz pek. Siz bakmayın Titanic filmine :twisted: . Ben bu noktada Gencebay'ı Doğu'da görme hakkımı kullanıyorum. Tabii bu yorumumdan "gencebay arabeskide geçtik arap müziği yapıyor" fikrini çıkaracak denli yetenekli kimseler yoktur umarım burada. Sonra bide onu tekzip etmeyim



dikkatli okumayan Yasakresim wrote:Bahanelerim yok diyorsun ama en fazla bahane üreten sensin bilmem farkinda misin. Anlamadigim ikinci bir konu, ben nasil kendi yaptigim helvadan putu yiyormu$um, açiklar misin? Ne demek bu? Ne yapmi$im da helvadan bir put yapmi$im ,sonra onu yemi$im?

Kelime oyunu yapacaksan bari temeli olsun estarabim.

Bahanelerim olsaydı şuan burada yazmak yerine kiraladığım ama izlemek istemediğim Balans Ve Manevra'yı izliyor olurdum. Son olarak sen hiç kapıyı açan değil kapıyı gösteren adamlarla karşılaştın mı. İşte ben onlardanım

Nil Karaibrahimgil dinleyen wrote:Bak sen 22 ya$indaymi$in. Bu ya$ta bu laflar nereden geliyor, senin ya$in kaç ba$in kaç daha :D

:wink: :D :D ve hatta :lol:

benim ingilizce konuştuğumu zanneden wrote:Son birsey: Güncel Ingiliz sozlugunde masturbatist diye bir kelime yok: http://dictionary.reference.com/search?q=masturbatist

Masturbatic var: http://dictionary.reference.com/search?q=masturbatic

Söylemeden geçemedim. Ne yazdigimi bilirim ben. Ders vermeden önce ara$tir. :)


İngilizce olarak değil Türkçe olarak araştır doatum, bizde o ic ekleri ist olarak kullanılır. Eğer mastürbatik yazacaksam tüm yazıyı İngilizce yazmam gerekirdi.

Son olarak bu Gönül şarkısının hemen girişinde çift davul sesi mi kullanılmış yoksa benim Diskman mi kafayı yedi bu saatte :shock: :wink:

[/quote]
Hepimiz Mehmet'iz Hepimiz Türk'üz

http://mtiryaki.blogcu.com

topraktan bir can
Kıdemli Üye
Posts: 362
Joined: 08 Feb 2005, 16:27

Post by topraktan bir can » 24 Nov 2005, 10:15

esterabim arkadaşım gencebayın arabesk şarkıları vardır ama gencebay arabeskçi değildir.senin hataya düştüğün taraf bu..gencebayın şarkı sözlerinden örnekler vererek bu sözler doğu kültürüne aittir demişsin..bir defa yazdığın söz gencebayın değil ali tekintürenin bunu belirteyim.bunun dışında gencebay eserlerinde hep evrensel değerlerden bahseder.sevgi,aşk,hoşgörü,saygı..bu temeller yalnız doğu kültürüne değil,batıya da aittir.işleniş şekilleri farklı olabilir.ama öyle baksak bile bu dediğini doğrru çıkarmaya yetmez.gencebayın felsefesini temelde tasavvuf felsefesi oluşturur.evet tasavvuf bir doğu felsefesidir.ama arabeskin kelime anlamı doğu,doğuya ait herşey demek değildir.bunu hiçbir kaynak böyle yazmaz.bi de çok önemli bişey diycem.allahaşkına elini vicdanına koyup ta söyle;gencebayın müziğinde türk müziği mi daha ağırlıklı arap müziği mi?türk kültürü mü daha ağırlıklı arap kültürü mü?sen bile hatasız kul olmaz türk müziğinin zirvesidir demişsin.türkler de bir doğu medeniyetidir ancak türk kültürü arabesk demek değildir..sen böyle yapmakla koskoca türk kültürünü görmezden gelmiş oluyorsun.çünkü senin o gencebayın müziğinin alt kültürü diye bahsettiğin şey türk kültürüdür,arap değil...yani gencebay bir ağaçsa bu ağacın köküdür..arap müziği ise o ağaçtan çıkan bir yan kültürdür;aynı gencebayın eserlerinde kullandığı diğer dış kaynaklı yapılar gibi...

beyazsayfa
Deneyimli Üye
Posts: 78
Joined: 05 Feb 2005, 02:19
Location: Samsun

Post by beyazsayfa » 24 Nov 2005, 15:35

Yeter Yahu Yeteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!
Bu tartışmaları okumaktan ve yapmaktan bıktım.Canım dostlarım hani yeni kaset.Geçen yaz çıkacaktı olmadı sonbaharda.Şimdi de duyuyoruz ki henüz nota çalışmaları yeni bitmiş stütyoya girilecekmiş.Yani umut seneye kaldı.Ben Orhan Baba'ya acıktım.Nerelerde bir görsek kendisini bir duysak sesini.Bri kavuşsak şu projelere.Soruluyor konser var mı?Diyor HEP ERTELEDİM AMA BU SEFER "ŞARTLAR MÜZAİT OLURSA" ÇIKABİLİRİM SAHNEYE!!!!!!Zaten yıllardır bu söz değil mi duyduğumuz.Dostlar kusura bakmayın ama çok doluyum.Birde üstüne aynı tartışmalar.Hiç yol alamıyoruz.Ne zaman bitecek bu oruç????

topraktan bir can
Kıdemli Üye
Posts: 362
Joined: 08 Feb 2005, 16:27

Post by topraktan bir can » 24 Nov 2005, 15:52

beyaz sayfa seni ilk önce sakin olmaya davet ediyorum.buraya bu şekilde yazı yazıp tartışmamıza limon sıkmanın alemi yok.bu tartışmalardan bıktıysan okumazsın ama böyle tepki vermen hoş değil..üstelik site çeşitli bölümlerden oluşuyor.bu yazının yeri forumun bu köşesi değildi.ilk önce forum kurallarına saygılı olalım ve forum ahlakına göre davranalım.ayrıca geçmiş tecrübelerimiz bize gösteriyor ki bizim heyecanlanmamız,kızmamız,isyan etmemiz gencebayın bazı şeyleri daha çabuk yapmasını sağlamıyor.o yine bildiğini yapıyor.eminim o da bazı şeylerin daha çabuk olmasını ister ama 40 yaşındaki gencebayla 61 yaşındaki gencebay bir değil demek ki..yine bu zamanlarda yaptıklarına da şükür.ne yaparsa yine güzel yapıyor.unutmayalım ki gencebay bugün aramızda da olmayabilirdi.

beyazsayfa
Deneyimli Üye
Posts: 78
Joined: 05 Feb 2005, 02:19
Location: Samsun

Post by beyazsayfa » 24 Nov 2005, 16:18

Liman sıkmak mı!Aynı tartışmayı aynı şekilde ne kadar daha yapacağız.Farklı şeyler yapmamızı engelliyor ve enerjimizi bitiriyor bu durum.Daha sakin olmam konusunda haklısın fakat sana olumsuz bir cevap verip yeni bir tartışma başlatmak sitemem "topraktan bir can".Yine de sana saygı fuyuyorum.Ama dediğim gibi.Doldum.Diğer sözlerine ise katılmıyorum.Bazı sözler verilirken daha dikkatli düşünmek gerek.

User avatar
yasakresim
Kıdemli Üye
Posts: 889
Joined: 17 Jan 2005, 17:25
Location: İzmir-Tekirdağ
Contact:

Post by yasakresim » 24 Nov 2005, 18:20

Estarabim bana Kahrolayim'i örnek vermi$sin, Gencebay'in 50 civari arabesk sarkisindan biri i$te... Ben sana en basitinden Hatasiz Kul Olmaz'i örnek verecegim. Degerlendirmeni $arki ba$ina yapamazsin. Gencebay tümevarimla degerlendirilmez. Sayilarin anlami yok gibi saçma birsey söylemissin, olmaz öyle $ey,üçle be$ bir olmaz. Hatasiz Kul Olmaz vs. ile Kahrolayim vs. ayni çatiya girmez. Ne müziksel analiz bakimindan, ne orjin bakimindan. Kahrolayim Orta Doguyu dola$iyorsa, Hatasiz Kul Olmaz Orta Dogu,Anadolu,Akdeniz cografyasini toptan turlar.Yeter artik bu tartismayi uzatmayalim, daha fazla kalbini kirmak istemiyorum. $uradaki iki gidimlik muhabbetimize saygin varsa yazmadan önce iki kere dü$ün. Ha konu$maktan çekinmem, kaçmam, ama mantikli konular üstüne olursa; baktim ki mantiksizliklarla muhattap olmaya ba$liyorum, benim havsalam orada biter. Senin her lafindan sonra sana bir$eyler katmaya çalisiyorum ama sen kar$it görü$ sunmak ugruna bir çuval inciri berbat ediyorsun. Artik ugra$amam her seferinde bunlarla.(Ayrica "-ic eki bizde -ist olarak kullanilir" diye birsey yok. Bunlar yabanci orjinli ekler ve bizde ikisi de kullanilir. Dinamik, politik...Ateist, hümanist...-ist isim ve isimle$mi$ sifat yapar, -ic yalniz sifat yapar.)

:?: :|
::::::
Image
"Türk ulusunun, yürümekte olduğu ilerleme ve uygarlık yolunda, elinde ve kafasında tuttuğu meşale, pozitif bilimdir."
Atatürk, 1933

User avatar
estarabim
Kıdemli Üye
Posts: 181
Joined: 13 Sep 2005, 12:27
Location: Tekirdağ (rakı siparişleri alınır:) )
Contact:

Post by estarabim » 25 Nov 2005, 21:20

yasakresim wrote:Estarabim bana Kahrolayim'i örnek vermi$sin,. Hatasiz Kul Olmaz vs. ile Kahrolayim vs. ayni çatiya girmez.
:|


-Kahrolayım'ı örnek vermedim, sadece o an o şarkıyı dinliyordum, yazayım dedim.

-Hatasız Kul Olmaz ile Kahrolayım aynı çatıya girer . Ayrı düştüğümüz noktada bu. Eğer olaya o gözle bakacak olursak hiçbir sanatçının tek bir akımdan gitmediği gibi bir yargıya varırız o zaman. Bu örneğe göre hem Foolish Cazanova'yı hemde Doğum Günü'nü söyleyebilen Petek Dinçöz de ayrı akımların sanatçısı olabiliyor.

-Hatasız Kul Olmaz'ı örnekleyerek benim yumuşak karnımı kullanmayın. Bu şarkı tıpkı 1940'ların Fransız Chanson'ları gibidir. Amacı ne cemaate ne cemiyete yaranmamak olan hatta yaratıcısını da aşabilen -deyimiin kusuruna bakmayın- Orhan Gencebay'ın değil bizzat Tanrı'nın bestelediği (bu konuda Nino Rota'da aynı kadere sahiptir) bir opus magnumdur. Örneklemenizde örneğin Biraraya Gelemeyiz'i kullanın. Bu da mı arabesk diyin kabulümdür.

-Bir şarkıya iltifat düzmek kolay iş değil, bunun için kelimelere takılıp kalmamak gerekir. Bu sevgilinizin size adıyla hitap ettiğinde O'na gönül koymanız gibi bir şey olur yoksa

-Son olarak -en kestirmeden yazacağım kusura bakmayın, artık daha fazla detaylı yazmak istemiyorum- ORHAN GENCEBAY ARABESKÇİ DEĞİLDİR, ARABESK MÜZİĞİNİN BABASI DEĞİLDİR, ROCK MÜZİĞİ DE SENFONİK-KLASİK ESERLERİ DE VİRTÜÖZLERİNDEN DAHA İYİ UYGULAYABİLECEK BİRİKİM VE YETENEĞE SAHİPTİR AMA YAPTIĞI MÜZİK BENİM İÇİN DOĞUDADIR VE TÜMDEN FELSEFESİYLE ELE ALINDIĞINDA EĞERKİ MÜZİĞİNE BİR İSİM VERİLMESİ GEREKİYORSA BUNUN ARABESK OLMASINDA SAKINCA YOKTUR BU DA BENİM ARABESK KELİMESİNE VERDİĞİM SOYUT VE HATTA İLAHİ BOYUTLARDAN KAYNAKLANIR. bir anlamda subjektif bir değerlendrimedir ama tartışmaların özüne uygun olarak objektifleştirilebilir.

-Bu da benim bu başlıktaki ilk mesajlarımda geçen "Arabesk konusunu sizinle tartışmadım, tartışmam da" yalanımın noktalanmasıdır

-Cem Karaca'nın da dediği gibi MERHABA GENÇLER VE GENÇ KALANLAR :wink:
Hepimiz Mehmet'iz Hepimiz Türk'üz

http://mtiryaki.blogcu.com

User avatar
yasakresim
Kıdemli Üye
Posts: 889
Joined: 17 Jan 2005, 17:25
Location: İzmir-Tekirdağ
Contact:

Post by yasakresim » 26 Nov 2005, 19:27

Foolish Casanova ile Dogum Günü ayni çati altina girmez. Ikisi farkli formlardadir. Ama bu demek degildir ki, Petek Dincöz farkli formlarin sanatçisidir. Hayir. Petek Dinçöz'ün baskin bir formati var. Burada sayilar i$te bu yüzden önemli. Zeki Müren'i ele alalim, verilere baktigimizda Zeki Müren'in söyledigi sarkilarin %10'unun tamamen arabesk, %35-40 gibisi yeni nesil TSM yani Türk Hafif Sanat Müzigi, geri kalan %50 civari ise tamamen Türk Sanat Musikisi formunda oldugunu görüyoruz. $imdi biz diyebiliyor muyuz ki Zeki Müren farkli formlarin sanatçisidir, veya Zeki Müren arabeskçidir?... Hayir. Baskin olan TSM oldugu icin Zeki Müren TSM sanatcisidir diyoruz. Ayni durum Orhan Gencebay'da da vardir, sarkilarinin en fazla %15'i arabeskken, Gencebay'a arabeskçi denilemez. "Arabeskçi degil"in gerekcesi budur. Gerisi %10 dolayinda THM, %20 dolayinda TSM, %50-55 dolayin hicbir kaliba sigmayan serbest eserlerdir. Sen de Gencebay'in arabeskçi oldugunu kabul etmezken, sirf müziginin felsefesi doguda diye (ki bunu da kabul etmiyorum), Gencebay'in müzigine bir isim verilecekse arabesk denilmesinde bir sakinca yok demen çok sakat bir dü$ünce.

Hep söyledik. $imdi Gencebay'i dahil etmeden bir dü$ünün. Bugün Türkiye'de arabesk'in sahip oldugu imaj nedir? Arabesk sanatçilari kimlerdir? Bu sanatçilarin imajlari nelerdir? Bu sanatçilarin ortak noktalari nelerdir? Arabesk $arkilarin formati nedir, ortak noktasi nedir? Tüm bu sorularin cevabini verdikten sonra, bir Orhan Gencebay'in müzigine arabesk demenin sakincasi yok demek körlüktür. Sen olaya o kadar bencil bakiyorsun ki, "ben böyle dü$ünüyorum ba$kasi için arabesk ne demektir benim umrumda degil" tavrindasin. Bu dünyada var olan tek kafa senin kafan, tek beyin senin beynin degil. Arabeski ba$ka türlü algilayan MİLYONLARCA insan var. Bu milyonlarca insana "hayir arabesk budur, bu demektir"i anlat da göreyim bakalim. Opus Magnum'u "Heyyt be müslüm baba ölürüz yoluna" diyene anlat Estarabim. Gerçeklere dönelim. Bu ülkenin bir gerçekligi var. Bu ülkenin bir halki var. Bu halkin büyük bir kesiminin yozla$mi$ bir kültürün pençesinde geçirdigi yillar var. Bu kültürün parametreleri var. Gencebay'a "arabeskçi" diyerek bu kültürün bir parametresi veya bir parçasi olarak addetmi$ olmani (evet bu bu demektir) hiçbir $ekilde kabul edemem. Söylediklerinin ne manaya geldigini hiç dü$ünmüyorsun. Arabeskçi denmesinin hiçbir sakincasi yokmu$. Sana göre... Ama dünya senin algiladigindan ibaret degil. Gencebay'a arabeskçi denmesi ,açikladigim $ekilde sosyolojik açidan da yanli$tir, müziksel açidan da. Hatasiz Kul Olmaz ile Kahrolayim ayni kulvarin atlari degil. Bunu hangi müzik bilimciye sorsan sana bunu söyleyecektir. Hatasiz Kul Olmaz'i da seni zayif yönden yakalamak için söylemiyorum. Peki Hatasiz Kul Olmaz olmasin. Gönül Dagi da mi arabesk? Bunca Yil Habersiz de mi Arabesk? Giden Gelmez Yerine de mi arabesk? Koca Dünya da mi arabesk? Seni Buldum Ya, Vaktinde Gel Sevgilim, Dönmeyen Yillar, Nikriz Rüyasi, Zelzele, Senden Sonrasi bunlar da mi arabesk? Ben sana dedim ki, Gencebay'in eserlerinin içinde THM ve TSM eserleri var. THM nedir? TSM nedir? Bunlarin belli bir formlari vardir. Bu formlara arabesk diyemezsin, o kategoriye alamazsin. Ve de hiçbir kategoriye girmeyen, Gencebay'in kendine özel eserleri var dedim, Gencebay tarzi denebilir, çünkü bu tarzi yansitabilecek ba$ka birisi daha yoktur, Hatasiz Kul Olmaz Gencebay tarzinin en büyük temsilcisi, Bunca Yil habersiz, Seni Buldum Ya vs... Arabesk nedir? Formati nedir? Arabesk $udur: Çileke$, Kahrolayim, A$k Pinari, Ziyankar, Yagmur Olsan, Vur da Öyle Git, Zalimden Öte, Neredesin Sevgilim, En Büyük Duygu, Vicdan Azabi, Her Cefa Beni Buldu, Ba$a Gelen Çekilirmi$....Biliyor musun bunlari? Arabesk budur. Bunlarin sayisi 50 civarindadir. Gencebay türler üstü müzik adamidir, bir kategorinin adami degildir, Gencebay'in saf THM, saf TSM'den tut, arabeskten, serbest eserlere kadar birçok türde eseri var. Gencebay'a i$te bu yüzden arabeskçi denilemez. Senin dedigin gibi illa ki bir$ey denilecekse bile, bu denilecek $ey arabesk olamaz. Senin arabesk müzik anlayi$in oldukça sakat bir anlayi$. Merak ediyorum bu yazidan ne kaptin?... Merakimi her zamanki gibi bir sonraki yazida gidereceksin her halde...

Bu gençlik muhabbetinden de gina geldi.
::::::
Image
"Türk ulusunun, yürümekte olduğu ilerleme ve uygarlık yolunda, elinde ve kafasında tuttuğu meşale, pozitif bilimdir."
Atatürk, 1933

beyazsayfa
Deneyimli Üye
Posts: 78
Joined: 05 Feb 2005, 02:19
Location: Samsun

Post by beyazsayfa » 27 Nov 2005, 19:44

Orhan GENCEBAY'ı kimseyle kıyaslamayın ve kategorize etmeyin.Gencebay arabesk(damar) şarkılarıyla zirveye çıkmıştır fakat "yasakresim" Soner kardeşin dikkat çektikleriyle farklı ve özgün olmuştur.Orhan GENCEBAY isminin etkisi bu çeşitlemeyle güçlenmiştir.İtirazı olan!!!

User avatar
estarabim
Kıdemli Üye
Posts: 181
Joined: 13 Sep 2005, 12:27
Location: Tekirdağ (rakı siparişleri alınır:) )
Contact:

Post by estarabim » 28 Nov 2005, 00:15

[quote="yasakresim". Merak ediyorum bu yazidan ne kaptin?...
.[/quote]

Kapmak niyetinde miydimki?

herşeyi aslında hiçbirşeyi. ama şunu tekrar etmekte fayda görüyorum:

-Son o-la-rak -en kes-tir-me-den ya-za-ca-ğım ku-su-ra bak-ma-yın, ar-tık da-ha faz-la de-tay-lı yaz-mak is-te-mi-yo-rum- OR-HAN GEN-CE-BAY A-RA-BESK-Çİ DE-ĞİL-DİR, A-RA-BESK MÜ-Zİ-Ğİ-NİN BA-BA-SI DE-ĞİL-DİR, ROCK MÜ-Zİ-Ğİ DE SEN-FO-NİK-K-LA-SİK E-SER-LE-Rİ DE VİR-TÜ-ÖZ-LE-RİN-DEN DA-HA İYİ UY-GU-LA-YA-Bİ-LE-CEK Bİ-Rİ-KİM VE YE-TE-NE-ĞE SA-HİP-TİR AMA YAP-TI-ĞI MÜ-ZİK BE-NİM İ-ÇİN DO-ĞU-Da-DIR VE TÜM-DEN FEL-SE-FE-SİY-LE ELE A-LIN-DI-ĞIN-DA E-ĞER-Kİ MÜ-Zİ-Ğİ-NE BİR İ-SİM VE-RİL-ME-Sİ GE-RE-Kİ-YOR-SA BU-NUN A-RA-BESK OL-MA-SIN-DA SA-KIN-CA YOK-TUR BU DA BE-NİM A-RA-BESK KE-Lİ-ME-Sİ-NE VER-Dİ-ĞİM SO-YUT VE HAT-TA İ-LA-Hİ BO-YUT-LAR-DAN KAY-NAK-LA-NIR. bir an-lam-da sub-jek-tif bir de-ğer-len-dir-me-dir a-ma tar-tış-ma-la-rın ö-zü-ne uy-gun o-la-rak ob-jek-tif-leş-ti-ri-le-bi-lir.

-bu da benim forumlar tarihimde ilk heceleme mesajım oldu kısmet burayaymış
-Gönül şarkısı ile ilgili sorduğum sorunun aslında ne kadar önemli olduğunu göremeyip (hayır arabesk tartışmasıyla alakalı değil) önemsememek "gönül dostluğu" felsefesine erişmek için katedilecek yollarının çok olması anlamına gelir. Bu da bir başka şekilcilik sonucudur
-"damar" kelimesini kullanarak arabeske hayır demek....ne güssel
Hepimiz Mehmet'iz Hepimiz Türk'üz

http://mtiryaki.blogcu.com

User avatar
yasakresim
Kıdemli Üye
Posts: 889
Joined: 17 Jan 2005, 17:25
Location: İzmir-Tekirdağ
Contact:

Post by yasakresim » 28 Nov 2005, 01:17

Kapmak niyetinde miydimki?


İ$te ,itiraf ettin. Niyetinde olmadigin sürece yapacagimiz bir$ey yok. Ba$tan söyleseydin bu kadar yaziyi hiç yazmazdim.

Ayrica heceleyerek eski sözlerini tekrar etmeni kiniyorum ve bir hakaret olarak kabul ediyorum. Ben de hecelerim ne var yani.

Sen o-la-ya o ka-dar ben-cil ba-ki-yor-sun ki, "ben böy-le dü-$ü-nü-yor-um ba$-ka-si i-çin a-ra-besk ne de-mek-tir be-nim um-rum-da de-gil" tav-rin-da-sin.

Gönül $arkisi vs. gibi konularla olayi dagitmana müsaade etmem. Konudan kaçmak için ortaya attigin bir sürü bahane var. Senin herbir iddiana yanit yazdim ama sen benim sorularimi nedense hep cevapsiz birakiyorsun?...

Listende neden bir tane bile Müslüm Gürses,Hakki Bulut, Bergen, Mahsun Kirmizigül $arkisi yok? Bu isimlerin ortak noktasi ne?

Diyeceksin ki iyi icraci kötü icraci...
Geç bunlari derim...
::::::
Image
"Türk ulusunun, yürümekte olduğu ilerleme ve uygarlık yolunda, elinde ve kafasında tuttuğu meşale, pozitif bilimdir."
Atatürk, 1933

User avatar
estarabim
Kıdemli Üye
Posts: 181
Joined: 13 Sep 2005, 12:27
Location: Tekirdağ (rakı siparişleri alınır:) )
Contact:

Post by estarabim » 28 Nov 2005, 02:37

1-Mahsun Kırmızıgül arabeskçi değildir, belki bir uzantıdır ama tam olarak o değildir

2-Hakkı Bulut'un besteci yönünü severim ama sesini beğenmem
3-Bergen, Esengül ve Biricik'i tanıdıktan sonra bana fazlasıyla ağır geldi amma velakin Benim İçin Üzülme'ye hayranım
4-Arabesk benim öncelikli sevdiğim bir alan değildir
5-5000 şarkı civarında oluşturduğun bir dünyanın sadece ve sadece ilk 100'ünü belirlersen ortaya iyiler değil en iyiler çıkmak zorundadır. Aynı mantıkla Orhan Gencebay'ın çok çok sevdiğim 50'den fazla şarkısı vardı ama listeye yalnızca 8'i, (Hatasız Kul Olmaz iki versiyonuyla girdiği için aslında 7) grebilmiştir.

6-Gönül belki bir yemdi ama şüphesiz tartışma adabının doğrultusunu farketmek için uygun bir yoldu. Sonuçta tabirim mazur görülsün ama sidik yarışının temel alındığı bir değer yargısı bütünüyle karşılaştığıma pek şaşmadım

7-Hep inceden dem vutuyorum ama birtürlü farkettiremiyorum. Sosyal Bilimlerin müzik de dahil olmak üzere bir süreç olduğunu, fonksiyonlarndan birinin de münazara olduğunu ama bu münazaranın salt asıl konuyla asla gelişemeyeceğini ve odak noktanın dışına kaçmadan tıpkı tatlının üzerine dökülen hindistancevizi kırıkları kıvamında asıl mevzuya hammadde oluşturacağını

8-Beni bu aralar O bile anlamazken senin bazı şeyleri hakaret olarak görmeme şaşırmamam bu saaatte bile hala uykusuzluğa yenik düşmediğimi gösteriyor.

9-Amacımın ne olduğunu 3 sayfadır farkededmemiş, bunu da "senin bahanelerin var" diye son derce kısır ve derinleşmemiş düşünc tarzıyla açıklama gayretine giren bir nebulanın içinde yer almaya artık gayret duymuyorum. Ben yavaş yavaş artık Orhan Gencebay/ın bürün şarkı sözlerini tek tek değerlendirmek istediğim topiclerime konsantre olmak durumundayım
Hepimiz Mehmet'iz Hepimiz Türk'üz

http://mtiryaki.blogcu.com

topraktan bir can
Kıdemli Üye
Posts: 362
Joined: 08 Feb 2005, 16:27

Post by topraktan bir can » 28 Nov 2005, 09:57

kimsenin orhan gencebayın müziğine bir isim bulmak gibi bir zorunluluğu yoktur.illa da bir isim konulacaksa bu isimin adı arabesk müziği değil gencebay müziği olmalıdır.çünkü arabek orhan gencebayın müziğini kapsamaya yetecek bir olgu değildir.tam tersi orhan gencebay bünyesinde arabeski kapsar.gencebay müziği dememizin sebebi müzikal geçmiş,birikim,kültür,icra,çeşitlilik,yetenek,beste,düzenleme,sanat hayatı vs..(kısaca her yönden)orhan gencebayın bir eşinin dahi bulunmamasıdır.oysa ki orhan gencebayla aynı kategoride anılan isimlerin her bakımdan aynı kategoriye sokulması son derece gerçekçi ve yerindedir.

User avatar
yasakresim
Kıdemli Üye
Posts: 889
Joined: 17 Jan 2005, 17:25
Location: İzmir-Tekirdağ
Contact:

Post by yasakresim » 28 Nov 2005, 10:00

1)Sana o arabeskçiler hakkinda ne dü$ündügünü sormadim.
2)Yazdiklarini bu $ekilde maddele$tirmek ayri bir saygisizlik ve hakarettir.
3)Hangimizin dü$ünce tarzinin derinle$memi$ oldugunun muhasebesini sen yapma istersen...Ben de yapmayayim...
4)Çok çok sevdigi en fazla 50 Gencebay $arkisi olan bir insanla ne kadar sidik yari$tirabilirsin ki...(!)
5)Konsantre olmak durumunda oldugun degerlendirmelerinde sana zihin açikliklari diliyorum...Dün anadolurock.com, bugün gencebayforum.com, yarin ba$ka bir yerde kar$ila$mak üzere...Burada bu konuyu artik uzatmanin anlami kalmadi gördügümüz üzere sevgili arkada$lar..

Ba$ar'in bu sözüne de imzami atiyorum: Arabesk orhan gencebayın müziğini kapsamaya yetecek bir olgu değildir.Tam tersi orhan gencebay bünyesinde arabeski kapsar..
::::::
Image
"Türk ulusunun, yürümekte olduğu ilerleme ve uygarlık yolunda, elinde ve kafasında tuttuğu meşale, pozitif bilimdir."
Atatürk, 1933

User avatar
estarabim
Kıdemli Üye
Posts: 181
Joined: 13 Sep 2005, 12:27
Location: Tekirdağ (rakı siparişleri alınır:) )
Contact:

Post by estarabim » 28 Nov 2005, 21:19

ilk defa gerçekçi ve samimi oldun....senin açından baktığımda çok iyi tespitler bunlar...seni kutlarım. lakin ben yazdığım şeyleri maddelemeyi severim şimdiye kadar da bunu hakaret olarakkabul eden ilk sen çıktın. demekki benden mutlaka hakaret umuyorsun oysa hangi tutumda olduğumun farkına bu dikbaşlılıkla varılmaz.

Arabesk müzik Orhan Gencebay'ı kapsamaz....İyide hangi arabeskten bahsediyorsunuz, benim bahsettiğim, isim olarak uygun gördüğüm 8 dakikalık introsunda hiç söz kullanmadan bir devenin yürüyüşünün tahayyülünde aşka ulşamya çalışan bedeviyi anlatan ente ömri'nin uzantısı olan tarz. Sizin bahsettiğiniz hangisi. Ne kadar ulvi değerler katabiliyorsunuz o çok çok farklıdır en farklıdır, fasfarklıdır demekten başka...

çok çok sevdiğim şarkılar terimiyle benim için abide olan şarkılar diyorum siz bu sayının 50'den "çok çok fazla" olmasını istiyorsunuz. Söylermisiniz o zaman nasıl seçici olabileceğim, nasıl benim için özel olabilecek o sanatçı

Bam tellerinizi her sitede uygularsınız değil mi?. Atıyorsunuz, yemiyorum. Hayatınızın ikinci yarısınıa bi başlayın bakalım. Patronunuz size, siz Orhan Gencebay dinlerken "bu ofiste arabesk dinlenmez, kapat onu" dediğinizde eğer "ne arabeski lan" diyebilir misiniz. Ahmet Çakar'ın bu konuda süper bir deyimi var ama söylenmez. Ne kadar gerçekçi olduğunuzu zannediyorsunuz. Hayat denen satrançta kaç hamle ilerdesiniz bilmemki

İçinde sen "türk kültürünü de ayaklar altına almışsın" gibi cümleler gördüğüm yazılara daha ne kadar "ciddi" cevaplar vermemi bekliyorsunuzki.

İyi icracı kötü icraı desek geç bunları cevabını alacakmışız baksanıza. E ozman kusura bakmayın da bende çok alakasız cevaplar verme hakkımı kullanırım. Siz bunun niye olduğunun dahi farkına varmazsınız ki vrmamışsınız zaten.

Bu konuyu salt müzik çerçevesinde değil de sosyal bilimlerin tüm parametreleriyle tartışmak lazım dediğimde cevap bulamıyor ama hiç "sen hep kaçak güreşiyorsun" yorumunda bulunmuyorum. Çünkü vardır bi bildiği düşüncesini üretecek kadar geniş açılı grilikler var bünyemde.

Arabesk bir araç, önce nasıl insanlarla tartıştığımı bilmeliyim sonra hak ediliyorsa ana tartışma maddelerine geçerim. Am hakedilmediğini gördüm hemde günler öncesinde.

Direkt bir itham olmadıkça bu bu başlığa ve benzerlerine son mesajımdır
Hepimiz Mehmet'iz Hepimiz Türk'üz

http://mtiryaki.blogcu.com

User avatar
yasakresim
Kıdemli Üye
Posts: 889
Joined: 17 Jan 2005, 17:25
Location: İzmir-Tekirdağ
Contact:

Post by yasakresim » 28 Nov 2005, 23:16

Patrona nasil davranacagimizi, hayatimizin ikinci yarisini bize birak; daha dogrusu bizi tanimadan hakkimizda "$öylesiniz, böylesiniz,$öyle olacaksiniz" vs. türünden saptamalara kesinlikle bula$ma derim...

Bir$eylerin farkina varmak konusunda açigi olan sensin... Estarabim bu konuyu benimle tarti$acak yeterlilikte degilsin. O yüzden artik keselim diyorum. Yine bo$a giden 10 paragraflik yazilar yazmak istemiyorum. Not: Bu bir itham degildir.
::::::
Image
"Türk ulusunun, yürümekte olduğu ilerleme ve uygarlık yolunda, elinde ve kafasında tuttuğu meşale, pozitif bilimdir."
Atatürk, 1933

User avatar
estarabim
Kıdemli Üye
Posts: 181
Joined: 13 Sep 2005, 12:27
Location: Tekirdağ (rakı siparişleri alınır:) )
Contact:

Post by estarabim » 29 Nov 2005, 00:45

hele şükür :D
Hepimiz Mehmet'iz Hepimiz Türk'üz

http://mtiryaki.blogcu.com

topraktan bir can
Kıdemli Üye
Posts: 362
Joined: 08 Feb 2005, 16:27

Post by topraktan bir can » 29 Nov 2005, 10:05

hangi devenin yürümesinden bahsediyorsun sen?gencebay her şarkısında deve mi yürütmüştür?gencebayı tek kalıba sığdırma çabanı tabiki hoş karşılayamayız.ne kadar yüce olursa olsun..leyla ile mecnun şarkısından bahsetmişsin orada anladığım kadarıyla..gencebayın diğer introlarına gelelim o zaman.ben topraktan bir canım, yokluk,ilk göz ağrım girişleri..ben buralarda yürüyen deve göremiyorum..senfoni duyuyorum,solo yapan piyanolar gitarlar duyuyurum..bağrımda bir ateşi dinlerken mızıka,obua,gitar duyuyorum.yorgun gözlerde,bakırköyden mektup varda,sev gönlünce yaşada zaman zaman vahşi batıya uzanıyorum.vaktinde gel sevgilimde osmanlı sarayına,gözüm kesmiyorda anadolunun bozkırlarına gidiyorum.tek hecede,allah bizimledirde,ipek böceğinde mevlevi dergahında dönüyorum.sevmenin zamanı yokta,beni böyle sevde,güle güle sevdiğimde,yaşamak bu değilde,her günüm gamlı geçerde,bitecek dertlerimizde,kimi sarsın ellerimde,bir araya gelemeyizde davullu,baterili bir batı müziği topluluğu geliyor gözümün önüne.. bana öyle bakmada uzak asya medeniyetlerinde buluyorum kendimi.leyla ile mecnunda da deve yürümesini hissediyorum.dilencide,aslada,resminle ağladımda,bunca yıl habersizde, sevda borcun varda,ne geçtiki elinede,ümit şarkısında akdeniz kıyılarını şöyle bir gezerken,doğan bir pişmanda,ilk göz ağrımda,dil yarasında, seni buldumyada ispanyada mola veriyorum.sevmiyorum demede,hatasız kul olmazda,kolay değilde,uğrunda bir ölmek kaldıda tekrar gencebayın çalışma ofisine dönüyorum.elinde bağlaması önünde nota kağıtları ile hiçbirşeyle bağdaştırılamayacak o muhteşem,özgün gencebay müziğini yapıyor kendi duygu dünyasına dalmış bir vaziyette. bunun yanında aslında gencebay sentez müziği yaptığı için(burda popçuların bahsettiği ucuz sentezden değil gerçek müzik cevheri ve bilgisi gerektiren sentezden söz ediyorum)en doğuda görülen besteleri usta bir düzenleme ile batı kimliğine bürünmektedir. gönül(zerrin özer),bir teselli ver(kamuran akkor),kaderimin oyunu(ajda pekkan) bu da gencebayın en doğuda görülen eserlerinin bile aslında evrensel olduğunun kanıtıdır. işte hep bunlar için gencebay FASFARKLIDIR dedim senin deyiminle..bu örnekleri açmama ihtiyaç duymayacak kadar bilinçli bir gencebay dinleyicisi olduğunu sanmamdan.gencebayı salt deve yürütücüsü olarak gören bir insanla da benim işim olamaz..doğu felsefesinin,arap müziğinin ne kadar büyük kavramlar olduğunu en az senin kadar iyi biliyoruz.ancak gencebaya arabesk denmesinde bir sakınca görmeyen düşünceye katılamayız.amacının tartışmak değil şov yapmak olduğu bizim ilerdeki hayatımız hakkında haddini aşan,cüretkar ,kendini bilmez ve konunun maksadını aşan yorumlarından belli(1. işyerinde müzik açmak benim iş ahlakım ve görgümle 2.gencebay müziğini patronun,herhangi bir insanın vs.. sözü ile değerlendirmek te gencebay dinleyiciliğimle bağdaşmaz.) bu da benim bu konudaki son yazım.çünkü ben münazara yapabilecek birisi olarak biliyordum seni,iş münakaşaya gitti mi benim orada işim yoktur.

User avatar
estarabim
Kıdemli Üye
Posts: 181
Joined: 13 Sep 2005, 12:27
Location: Tekirdağ (rakı siparişleri alınır:) )
Contact:

Post by estarabim » 06 Aug 2006, 09:55

topraktan bir can wrote:hangi devenin yürümesinden bahsediyorsun sen?gencebay her şarkısında deve mi yürütmüştür?gencebayı tek kalıba sığdırma çabanı tabiki hoş karşılayamayız.ne kadar yüce olursa olsun..leyla ile mecnun şarkısından bahsetmişsin orada anladığım kadarıyla...


:D

Yav ben bunu niye 1 sene sonra gördüm acaba:))

Şu garip Ankara sabahında pek güldüm. Ama haklısın kardeşim develik şarkıda değil bende, zira Ente Ömri yazarken başharflerini küçük yazmışım :P

Bir arkadaş da uyarmamış seni, "bu herif şu deveden bahsediyor" diye hoş o Arabica devesi benim tahayyülümdür öyle kolay görünmez ama :wink:

neyse...
Hepimiz Mehmet'iz Hepimiz Türk'üz

http://mtiryaki.blogcu.com

topraktan bir can
Kıdemli Üye
Posts: 362
Joined: 08 Feb 2005, 16:27

Post by topraktan bir can » 06 Aug 2006, 20:28

böyle küllenmiş bir konu hakkında tekrar aldım verdim ben seni yendim tarzında bir atışmanın taraftarı olmak istemiyorum.benim lafım şahıslara değil,düşüncelere. senin tahayyülün olduğunu ben de anladım.uzun lafın kısası orhan gencebayı belli kalıp,şekil ve formüllere sokamazsın.benim düşüncemin özü bu.senin düşüncelerinin bu bakımdan karşısındayım.gencebayın müziğinin duygusu sınırsızdır.herkes o eserlerle kafasında istediği resmi çizebilir.ama bu demek değildir ki birisinin kafasında çizdiği resim gencebayın insanların beyninde oluşturmak istediği resmin aynısı olsun ya da diğer gencebay dinleyen insanların o eserleri dinlerken dimağlarında çizdikleri resimler hep aynı olsun.gencebayın müzikleri her insana o eserle nasıl bir dünya çizmek istiyorsa onu verebilecek bir sanat gücü ve derinliğine sahiptir.

Post Reply