BAYRAM KONSERİ, BAĞLAMAYLA İLGİLİ

Onsuz Bağlama Düşünülemez.

Moderator: Yöneticiler

Post Reply
User avatar
serhat_izmit
Kıdemli Üye
Posts: 325
Joined: 28 Jul 2006, 21:54
Location: Kocaeli

BAYRAM KONSERİ, BAĞLAMAYLA İLGİLİ

Post by serhat_izmit » 19 Aug 2006, 02:13

ARKADAŞLAR ORHAN GENCEBAY, KURBAN BAYRAMI KONSERİNDE CANLI OLARAK BAĞLAMA ÇALMIŞTI VE ŞARKI SÖYLEMİŞTİ.

AMATÖR OLARAK BAĞLAMAYLA İLGİLENİYORUM. GENELDE ORHAN GENCEBAY'IN ŞARKILARINI ÇIKARIYORUM BAĞLAMAMDA... BAĞLAMADAN ANLAYANLAR İÇİN SÖYLEYEYİM: KISA SAP BAĞLAMADA KLASİK DÜZENDE BAŞLADIM YANİ ÜST TEL LA, ORTA TEL SOL, ALT TEL RE... NEDENSE HİÇBİR ZAMAN ALIŞAMADIM BU AKORA...

ORHAN GENCEBAY BAYRAM KONSERİNDE KISA SAP BAĞLAMASIYLA, DEĞİŞİK BİR DÜZENLE ÇIKMIŞTI. BEN İLK DEFA GÖRDÜM BU DÜZENİ. YANLIŞ DİNLEMEDİYSEM VE YANLIŞ ANLAMADIYSAM: ÜST TEL Sİ, ORTA TEL FA#, ALT TEL DO#.

4 ŞARKI SÖYLEDİ: MEYHANECİ, YA EVDE YOKSAN, LEYLA İLE MECNUN, GÖNÜL. AYRICA GÖNÜL DOSTLARINA BAĞLAMASIYLA BİR KISA NOTTA GÖNDERMİŞTİ. BU ŞARKILARIN HEPSİNİN KARAR SESİ "Sİ" İDİ.

ŞİMDİ SORUMA GELİNCE: ORHAN GENCEBAY'IN BU DÜZENİNİN (Sİ,FA#,DO#) ADI NEDİR? İNTERNETTEN ARAŞTIRDIM, KISA SAPTA BÖYLE BİR DÜZEN YOK. ACABA UZUN SAPTAKİ, DİVAN SAZINDAKİ BİR DÜZENİN, KISA SAPA ÇEVRİLMİŞ HALİ MİDİR? YA DA BU DÜZENİ ORHAN BABAMIZ MI BULUP UYGULADI? YANİ BUNA "GENCEBAY DÜZENİ"DE DİYEBİLİRMİYİZ?

BEN BAĞLAMAMI BU SESLERE AKOR ETTİM. GERÇEKTEN ÇOK RAHAT, EN AZINDAN ORHAN GENCEBAY'IN ŞARKILARI ÇOK RAHAT İCRA EDİLEBİLİYOR. BAĞLAMAYLA İLGİLENEN HERKESE BU DÜZENİ TAVSİYE EDERİM...

SORUMU CEVAPLANDIRIRSANIZ ÇOK SEVİNİRİM... TEŞEKKÜRLER
"Yaptıklarım Türk müziğinin devamıdır."
"Müziğime arabesk denmesi çok saçma..."
Orhan GENCEBAY

User avatar
Gönül_Dostu
Kıdemli Üye
Posts: 215
Joined: 08 May 2006, 15:56
Contact:

Post by Gönül_Dostu » 19 Aug 2006, 11:31

orhan gencebay -bayram konserini o gün kayıt etmiştim.üstteki yazını okuyunca tekrar gözden geçirdim.
akort teorik olarak kara düzen olarak bildiğimiz (sol-re-la) veya
(do-sol-re) 5 li aralığına göre aynıdır.fark burda akortun değişik olarak anlaşılması orhan gencebay ın sesine göre akort çekmesidir.
bir çok eserinde genellikle -si- karar okumuştur.
kara düzen sistemi şöyledir;
SOL-la-si-do-RE-mi-fa-sol-LA
veya;
DO-re-mi-fa-SOL-la-si-do-RE
konserdeki bağlama akortunda ses aralığa da aynıdır.
-do-re-mi-FA-sol-la-si-DO
bu akort genelikle halk müziğinde ve TRT de kullanılır nedeni ise
(so-re-la) akortunda teller gevşek kalır nedeni budur

turanamac
Kıdemli Üye
Posts: 133
Joined: 04 Aug 2006, 02:36

Post by turanamac » 19 Aug 2006, 16:02

BAYRAM KONSERİNDE ÇALMIŞ OLDUĞU BAĞLAMA KISA SAP DEĞİL..TEKNESİ BİRAZ BÜYÜK ..UZUN SAP BAĞLAMA ÇALIYOR..AYRICA ORHAN GENCEBAY BİLDİĞİM KADARIYLA KISA SAP BAĞLAMAYI PEK ELİNE ALMIYOR DA ..SADECE REKLAM FİLMİNDE KULLANADIĞINI GÖRMÜŞTÜM..

SAYGILAR....

User avatar
serhat_izmit
Kıdemli Üye
Posts: 325
Joined: 28 Jul 2006, 21:54
Location: Kocaeli

Post by serhat_izmit » 19 Aug 2006, 20:43

Gönül_Dostu BİLGİLERİNİ PAYLAŞTIĞIN İÇİN TEŞEKKÜRLER... BU KONUDA SİZİNLE DAHA FAZLA ETKİLEŞİM İÇİNDE OLABİLİRSEK ÇOK SEVİNİRİM.
"Yaptıklarım Türk müziğinin devamıdır."
"Müziğime arabesk denmesi çok saçma..."
Orhan GENCEBAY

Post Reply