YÜKSEL ÖZKASAP - AŞK MEZARI / AKŞAM GÜNEŞİ ve...
Moderator: Yöneticiler
Hakikaten o yıllarda yapılmış, dönemin en muhteşem sound'larından. Bir beste bu kadar mı Senfoniye müsait olur. Türkiye de hangi orkestra bu düzenlemeyi yapabilecekti. Bu gün bile eğer iyi bir müzik setinde dinlerseniz kulağınız asla yadırgamıyacak, hatta bilmeyen günümüzde yapılmış bir düzenleme bile sanabilir. Yüksel Özkasap'ın sesindeki o küçük detoneler de olmasa tadına doyum olmayacaktı. Ama yorumundaki karakteristik yapısı ve kimseye benzemeyen ses tınısıyla bağımlılık yaptığı da bir gerçek...
Sürmene'den tüm müzik dostlarına selamlar...
AŞK MEZARI
AŞK MEZARIYLA,BABANIN OKUDUĞU KAZ MEZARCI ARASINDA BİR BAĞ VARMI.
Aşk Mezarı ya da Kaz Mezarcı. İkiside aynı eserdir. Bu müthiş orkestrayı dinlemenizi isterdim. Yüksel Özkasap'ın parça içinde yer alan konuşma bölümlerinde kullandığı hafif kısık ve pes tavrı, eserin şan bölümlerinde gayet yüksek seslere bırakmış. Ama daha evvel de dediğim gibi sanatçının ses yapısında olan küçük detoneler kimine göre hoş, kimine göre tahammül edilmezdir. O yüzden, bu gibi sanatçılar ya çok sevilir ya nefret edilirler genelde. Yüksel Özkasap'ın dışında buna Cem Karaca, Neşe Karaböcek gibi örnekler eklenebilir.
Sürmene'den tüm müzik dostlarına selamlar...
YÜKSEL ÖZKASAP
BİLGİLER İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR.
UYGER35
UYGER35
-
- Yeni Üye
- Posts: 17
- Joined: 29 Aug 2006, 23:07
Soner, uzun süreden beri katilamadim, basligi okurken dedigin gibi cevap yazmak geldi icimden.
Werner Müller orkestrasi, alman West Deutscher Rundfunk, türkcesi bati alman radyosu (kisaca WDR) yayin kurulusun kendi kadrolu maasli orkestrasi idi. Orkesta yaklasik 40 kisilik idi ve tamamen türk müziginden alakasiz bati senfonik müzik icra ediyordu.
Türkofon kurulduktan sonra Asöcal (Türkofon un merkezi Köln, yani WDR eyaletinde idi) bunlar ile iliskiye girip bir kültür calismasina girdiler. Ilk proje olarak da Cem Karaca, Yüksel Özkasap ve de Ömür Göksel calismalarinda bulundular.
Calismalar su sekilde idi: Notalar türkce, sistem türkce, araya aranjörler girip isi cok seslilige getiriyorlar, harika bir olay. Ömür Göksel de bu sorun degil idi zira icra ettigi tarz zaten bu sekilde idi. Fakat Cem Karaca da bu bir sorun idi. Ayrica özel plak doldurduklari icin ilk calismalarda WDR deki resmi isimleri, Werner Müller adini kullanamadilar, yani olay tamamen bürokratik, o yüzden sanal bir isim, Ferdy Klein adini kullandilar, orkestra, elemanlar ayni, degistiyse tamamen tesadüfen.
Stüdyo yu kiraladilar ve ilk önce o senfonik orkestra caldi, üstüne ilk etapta Apaslar, ileriki projelerde Kardaslar üstüne caldilar. Hatta sükse olsun diye örnegin Resimdeki Gözyaslarin siyah beyaz bir klibi var, bu klip WDR merkez binasinin catisinda (!) cekildi. Düsünün, Oy babo türküsü var Asik Mahzuni den. Ragmetli okudugunda, ki o otantik versiyon da güzeldir, fakat farklidir, düz asik düzeninde calinmistir, nasil kulaga geliyor, Ferdy Klein orkestrasi esliginde calindiginda nasil geliyor, ben bu calismalari dinledigimde cok haz aliyorum acikcasi ve de o yillarda bu tür calismalarin gerceklesmesi cok hos.
Kisaca, Asöcallarin yogun istiraki ile ortak proje ve calismalar oldu, WDR in kadrolu orkestrasi ile birlikte calismalar ve kayitlar oldu, WDR de Werner Müller, plaklarda Ferdy Klein gecer. Bazi plaklarda buna ragmen Werner Müller adi kullanilmis, bu anlasmaya aykiri olan bir olay. Beni sevindiren husus, bu sekilde yüksek seviyede calismalar mümkün oldu ve o dönem imkansizliklarda kivranan Türk stüdyolari döneminde Almanya da kayit kalitesi gercekten en üst seviyede gicir gicir kayitlar gerceklesti, üstelik bu kadar genis bir kadro ile. Bu da müzigin ne kadar evrensel oldugunu gösteriyor.
Orhan Gencebay zaten bu bestelerin seslendirildiginde bildigim kadar Almanya da bulundu ve orada paralal olarak 2 single kayit etti (su ana kadar bildigim kadar), birincisi Gönül Baglarinda/Kars Oyun Havasi-Agliyorum Yana Yana, ötekisi Yildiz Aksamdan Dogarsin/Urfa Karsilamasi-B yüzünü bilmiyorum. Buradaki kayit sartlarindan kaynaklanacak sesi cok boguk, hatta nezle bile denilecek kadar bugulu. yani o da o dönemden ve calismalardan nasibini aldi. Asöcallar ile yakinligi ayrica Serkan ín kesfettigi Mihrican Bahar - Muhammetin Mezarini Kazan Kimdir (Türkofon Plak) plagi ile görülebiliyor. Gencebay´in zaten müzik dünyasinda bir kac istisna disinda dostu olmayan insani yoktur. Bence daha ince arastirlirsa Almanya Türkofonda da bir cok sanatciya calmistir, örnegin Yüksel Özkasap´a. özkasap´in ilk plaklarin Ali Ekber Cicek calmisti, ama Gencebay da bir cok plagina imzasini atti.
Selamlar,
Hamit.
Werner Müller orkestrasi, alman West Deutscher Rundfunk, türkcesi bati alman radyosu (kisaca WDR) yayin kurulusun kendi kadrolu maasli orkestrasi idi. Orkesta yaklasik 40 kisilik idi ve tamamen türk müziginden alakasiz bati senfonik müzik icra ediyordu.
Türkofon kurulduktan sonra Asöcal (Türkofon un merkezi Köln, yani WDR eyaletinde idi) bunlar ile iliskiye girip bir kültür calismasina girdiler. Ilk proje olarak da Cem Karaca, Yüksel Özkasap ve de Ömür Göksel calismalarinda bulundular.
Calismalar su sekilde idi: Notalar türkce, sistem türkce, araya aranjörler girip isi cok seslilige getiriyorlar, harika bir olay. Ömür Göksel de bu sorun degil idi zira icra ettigi tarz zaten bu sekilde idi. Fakat Cem Karaca da bu bir sorun idi. Ayrica özel plak doldurduklari icin ilk calismalarda WDR deki resmi isimleri, Werner Müller adini kullanamadilar, yani olay tamamen bürokratik, o yüzden sanal bir isim, Ferdy Klein adini kullandilar, orkestra, elemanlar ayni, degistiyse tamamen tesadüfen.
Stüdyo yu kiraladilar ve ilk önce o senfonik orkestra caldi, üstüne ilk etapta Apaslar, ileriki projelerde Kardaslar üstüne caldilar. Hatta sükse olsun diye örnegin Resimdeki Gözyaslarin siyah beyaz bir klibi var, bu klip WDR merkez binasinin catisinda (!) cekildi. Düsünün, Oy babo türküsü var Asik Mahzuni den. Ragmetli okudugunda, ki o otantik versiyon da güzeldir, fakat farklidir, düz asik düzeninde calinmistir, nasil kulaga geliyor, Ferdy Klein orkestrasi esliginde calindiginda nasil geliyor, ben bu calismalari dinledigimde cok haz aliyorum acikcasi ve de o yillarda bu tür calismalarin gerceklesmesi cok hos.
Kisaca, Asöcallarin yogun istiraki ile ortak proje ve calismalar oldu, WDR in kadrolu orkestrasi ile birlikte calismalar ve kayitlar oldu, WDR de Werner Müller, plaklarda Ferdy Klein gecer. Bazi plaklarda buna ragmen Werner Müller adi kullanilmis, bu anlasmaya aykiri olan bir olay. Beni sevindiren husus, bu sekilde yüksek seviyede calismalar mümkün oldu ve o dönem imkansizliklarda kivranan Türk stüdyolari döneminde Almanya da kayit kalitesi gercekten en üst seviyede gicir gicir kayitlar gerceklesti, üstelik bu kadar genis bir kadro ile. Bu da müzigin ne kadar evrensel oldugunu gösteriyor.
Orhan Gencebay zaten bu bestelerin seslendirildiginde bildigim kadar Almanya da bulundu ve orada paralal olarak 2 single kayit etti (su ana kadar bildigim kadar), birincisi Gönül Baglarinda/Kars Oyun Havasi-Agliyorum Yana Yana, ötekisi Yildiz Aksamdan Dogarsin/Urfa Karsilamasi-B yüzünü bilmiyorum. Buradaki kayit sartlarindan kaynaklanacak sesi cok boguk, hatta nezle bile denilecek kadar bugulu. yani o da o dönemden ve calismalardan nasibini aldi. Asöcallar ile yakinligi ayrica Serkan ín kesfettigi Mihrican Bahar - Muhammetin Mezarini Kazan Kimdir (Türkofon Plak) plagi ile görülebiliyor. Gencebay´in zaten müzik dünyasinda bir kac istisna disinda dostu olmayan insani yoktur. Bence daha ince arastirlirsa Almanya Türkofonda da bir cok sanatciya calmistir, örnegin Yüksel Özkasap´a. özkasap´in ilk plaklarin Ali Ekber Cicek calmisti, ama Gencebay da bir cok plagina imzasini atti.
Selamlar,
Hamit.
- Gencebay_NL
- Kıdemli Üye
- Posts: 188
- Joined: 09 Sep 2005, 17:20
- Location: Tilburg/HOLLANDA
- Contact: