Tüm Gencebaycıların hasretidir bu film... 1967 yapımı süper bir film.. Önemli artis ve üstatların bir araya gelip sanatlarını konuşturduğu bir filmdir..
YILMAZ GÜNEY, KADİR SAVUN Vs..
Ama bizim için önemli olan burası değil.. Peki neresimi.. ?
Filmin Müzik direktörlüğünü A. Nail Bayşu İle Orhan Abimiz Yapmış... Anadolu Türkülerini Nail Bayşu derlemiş, orhan abimiz çalmış okumuş..
Film süper, Baştan sona kadar Orhan abimiz Şelpe şovları, Anadolu Türküleri, Bozlakları, Thm Taksimleri, Doğaçlamaları, Billur Sesiyle Anadolu Türkü ve Uzun Havaları İle Süslü...
MUTLAKA HER GENCEBAYCININ, HER THMCİNİN VE BAĞLAMACININ ARŞİVİNDE BULUNMASI GEREKEN BİR FİLM..
Parçalara ayırdım yükledim.. Ama Film bütün tabi... Bütün Parçaları aynı yere indiriniz, sonra herhangi birini arşivden çıkarın... Sorun yaşarsanız yazın...
Filimi sorunsuz indirdim,emeği geçen tüm arkadaşlara teşekkürler.
Görmedinmi Gözlerimde Bir Mahkumun En Son Arzusunu,Hasretini!
Eğer Aşk Bir Kumar İse Son Şansımı Deniyorum!
mutluluk sen demek,sevmektir bilmiyorum,ben böyle mutluyum,sanada diliyorum...
Türk Sinemasının ilklerinden bir baş yapıt.Orhan Abi' nin bize yaklaşmasında attığı bence ilk önemli adım.A.Nail Bayşu hakkında düşünülen tüm olumsuz havanın dağılmasına yetecek sadece küçük ve önemli bir emsal.
Orhan Gencebay ve Bayşu'nun en başarılı birliktelikleri ;
Bayşu makale - 4 ( Alıntısı ile )
''A.Nail Bayşu bence yeteneği ile Orhan Gencebay’ ı başlangıçta güçlü bir proje ile desteklemiştir.( 1967 ) Kızılırmak/ Karakoyun bunun en güzel örneği; siz istediğiniz kadar plak yapın , sayısız besteleriniz olsun sinema kadar kalıcı bir etki bırakamaz müzik çevreleri ve izleyici kitlesinde. .Bayşu Orhan Gencebay’ ı kalıcı kılacak her yapıtta tanıtımını yapmıştır.İsim vermek bir promosyondur.Sinema , sesinde üzerinde birleşen etkileyici bir araç.Belki de dinletiden aktarılabilecek duygunun fazlasıyla seyirciye sunulduğu tek ortam sinema.Bu film Orhan Gencebay’ın kendisini ispatlayarak başarıya ulaştığı sıralamada bence ilk yapıtıdır..Filmin hak eden bir ödül almasının arkasındaki müzikal kompozisyonu hazırlayan A. Nail Bayşu sadece Gencebay sazını kulanmakla kalmamış sesini kullandığı ilk film olma özelliği ile Gencebay’ a olan güvenini göstermiştir.Filmde çizilen iki karakter var Kızılırmak ve Karakoyun , 12 kıta ile kullanılan şiirsel anlatıma Gencebay sesiyle katkıda bulunmuştur.Film defalarca seyredilse bazı sahnelerin üzerine buradaki kadar güçlü anlatımla notalar bestelenemez.Seneryo apayrı iyi.Bütün bu koşullar bir noktada birleşince başarı kaçınılmaz oldu.Bayşu’nu kendisine özgü çalışmaları Ezo Gelin / 1968 - Çileli Bülbül / 1969 - Bir Türke Gönül Verdim - / 1969
filmleri ile devam etti. ''
.......................................'' Bu böyledir ! ''diyenler için !
* Kimi ağlar ezelden gönülde bin keder var
Sanmaki her ağlayandan daha gülen bahtiyar ''
bende kızılırmak karakoyun filmini ilk zannediyorum 94-95 yılında seyrettim..ilk seyretigimde tabi filmin girişini takip edemedigim icin bilgileri görememiştim..ancak dinledigimde ; bu kisi orhan abi olabilir,eger bu dinledigim orhan gencebay değilse bile bu seste bu sazda bu türkülerde gencebayin parmagi var demiştim..hatta benimle birlikte seyreden birisde o kanaate varmişti...bir kac yıl sonra bir gün bir magazin yorumcusu ;" ben gencebayı ilk kızılırmak karakoyun filminde tanıdım..orada dinledim sazini sözünü...film bittikten sonra bu kişi iş yapar dedim kendi kendime..nitekim dedigim gibide oldu .." demişti..tv de seyremiştim..o an bende yanılmadıgımı anlamıştım...gencebay ustaymış meger demiştim..
verdiginiz bilgi üzre gercekten sinema etkisi cok daha ayri bir sey..